izpis_h1_title_alt

Vidiki mehke moči kitajskih neposrednih investicij v Evropski uniji
ID Cvetanovska, Daniela (Author), ID Svetličič, Marjan (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window, ID Kunčič, Aljaž (Comentor)

.pdfPDF - Presentation file, Download (6,66 MB)
MD5: 974A33581DEDE27ED2CE24BC763FCD12

Abstract
Doktorsko delo se osredotoča na kreativno širitev koncepta mehke moči (MM). To dosežemo z interdisciplinarnim prepletanjem konceptov in teorij moči iz mednarodnih odnosov, mednarodne politične ekonomije, mednarodnega poslovanja in vedenjske ekonomije. Na tak način Nyejeva taksonomija o MM (2011), Lukesovi (1974) trije obrazi moči skupaj s Foucaultovim razumevanjem moči (Foucault, 1977; v Hay, 2002), Barnettova in Duvallova taksonomija moči (2005), Strangejeve (1988) razsežnosti strukturne moči in Thalerjeva teorija dregljaja (Thaler in Sunstein, 2021) na različne načine obogatijo koncept MM. Tako razširjeno analitično ogrodje omogoča podrobno razumevanje MM. Z uporabo takšnega orodja ta doktorska disertacija obravnava razsežnosti MM kitajskih izhodnih neposrednih tujih investicij (NTI) v EU. Tako je doseženo globlje razumevanje teh procesov, raziskava pa doktorski disertaciji zagotavlja nadgradnjo dosedanjih preučevanj. V okviru doktorske disertacije so preučevane štiri dimenzije kitajskih NTI v EU: 1) pasivni vpliv ali zaznave; (2) aktivni posredni vpliv ali institucionalna moč, ki temelji na programski zasnovi; (3) sposobnost ustvarjanja neposrednih učinkov na cilj ali strukturno moč; in (4) možnosti za sočasne učinke MM na podlagi kritičnega sklopa MM. Štiri raziskovalna vprašanja so empirično obravnavana z različnimi metodologijami, katere so možne na osnovi razpoložljivih podatkov. Glavni zaključki so: (1) kitajske izhodne NTI so med najmanj pomembnimi, pogled ZDA na Kitajsko pa je najpomembnejši dejavnik, ki oblikuje kitajski koncept mehke moči; (2) Sposobnost določanja agende kitajskih izhodnih NTI je posledica gospodarskega sodelovanja, vendar obstajajo nasprotujoči dregljaji. Ti se nanašajo na skupne vrednote, ki jih gojita EU in ZDA ter podobnosti njunih političnih sistemov in sorodna ali celo skupna varnostna vprašanja; (3) Strukturna zmožnost kitajskih izhodnih NTI-jev za zagotavljanje neposrednih učinkov (zlasti pobuda En pas, ena cesta, (»Belt and Road Initiative«) v državah EU potrjuje, da so le te lahko finančna alternativa, ki je zanimiva za gospodarsko in demokratično manj razvite članice EU ter njihovo pomembno kvalitativno, a zanemarljivo kvantitativno moč; in (4) s kritičnim diskursom je ugotovljeno, da kitajske izhodne NTI pomembno vplivajo na kitajske inovacije, kar lahko potencialno izboljša podobo Kitajske.

Language:Slovenian
Keywords:mehka moč, kitajske investicije, EU, teorija dregljaja, določanje agende, strukturna moč, kritični diskurs.
Work type:Doctoral dissertation
Organization:FDV - Faculty of Social Sciences
Year:2024
PID:20.500.12556/RUL-161136 This link opens in a new window
Publication date in RUL:07.09.2024
Views:25
Downloads:17
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Soft Power Perspectives of Chinese Direct Investments to the European Union
Abstract:
This doctoral thesis focuses on the creative expansion of the soft power (SP) concept. This is done by cross-fertilizing power concepts and theories from International Relations, International Political Economy, International Business, and Behavioral Economics. This way, Nye’s taxonomy on SP (2011), Lukes’ (1974) three faces of power along with Foucault’s understanding of power (Foucault, 1977; in Hay, 2002), Barnett and Duvall’s taxonomy on power (2005), Strange’s (1988) dimensions of structural power, and the nudge theory (Thaler & Sunstein, 2021) extend the SP concept to different dimensions. Such expanded framework provides a nuanced SP understanding and an analytical SP tool. By applying this framework, this thesis explores the SP dimensions of Chinese outward foreign direct investments (COFDI) in the EU. Thus, deeper understanding of COFDI SP is attained, and through this research problem, the SP framework is further reinforced. Four SP dimensions of COFDI are studied: 1) passive influence or perceptions; (2) active indirect influence or institutional power based on agenda-setting; (3) capability to create direct effects on the target or structural power; and (4) possibilities for co-occurring SP effects based on the critical SP strand. The four research questions are empirically addressed through a mix of methodologies suited to data availability. The main conclusions are: (1) COFDI is among the least important, and the US view of China is the most important factor shaping China’s SP; (2) COFDI agenda-setting capacity is driven by economic cooperation but hampered by counteracting nudges. Such nudges are related to the EU-US bond regarding their similarities of values, political systems, and security concerns; (3) COFDIs’ structural capability to provide direct effects (especially the Belt and Road Initiative) across EU countries confirms the attractive financial alternative for the EU’s less economically and democratically developed members, and its important qualitative but negligible quantitative power; and (4) the critical view discovered that COFDI has significant effect on China’s innovation that can potentially improve China’s image.

Keywords:Soft power, Chinese investments, EU, nudge theory, agenda-setting, structural power, critical view.

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back