izpis_h1_title_alt

Kompetence učiteljev angleškega jezika pri poučevanju učencev s specifičnimi učnimi težavami : Doctoral dissertation
ID Žero, Alma (Author), ID Pižorn, Karmen (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (6,36 MB)
MD5: 17885DA3082E901C6E484D34AA81D79B

Abstract
Poučevanje angleškega jezika vključuje pristop, ki temelji na raznolikosti in spodbuja vključujočo kulturo poučevanja ter v raznolikost usmerjeno izobraževanje učiteljev in razvoj njihovih kompetenc. Namen te disertacije je bil raziskati kompetence učiteljev angleškega jezika za inkluzijo v Bosni in Hercegovini (BiH), s poudarkom na poučevanju učencev s specifičnimi učnimi težavami (SUT). Čeprav so bili storjeni pomembni koraki, se izvajanje inkluzivnega izobraževanja v BiH sooča s številnimi izzivi, ki so posledica kompleksnega geopolitičnega konteksta, pomanjkanja celovitih strategij vrednotenja, pomanjkanja pristopa k izobraževanju, ki temelji na človekovih pravicah, in trajnostnega načrtovanja ter redkih pobud na področju sistemskega začetnega in nadaljnjega izobraževanja učiteljev za inkluzijo. Študija je zasnovana po večfaznem raziskovalnem načrtu z vgrajenim pristopom mešanih metod. Zato je bilo med zbiranjem podatkov uporabljenih več instrumentov: Faza 1: vsebinska analiza in pilotna študija na Univerzi v Sarajevu (N=126); faza 2: temeljni vprašalnik za učitelje študente in učitelje iz prakse v kantonu Sarajevo (N=211); faza 3: izhodiščna in končna raziskava o programu (N=43) in naknadne fokusne skupine (N=38). Rezultati in ugotovitve kažejo, da imajo učitelji angleškega jezika v BiH pred začetkom dela in na delovnem mestu omejeno znanje o inkluzivnem izobraževanju in učenci s SUT, nizko stopnjo pozitivnega odnosa do poučevanja učencev s SUT pri inkluzivnem poučevanju angleškega jezika kot tujega jezika, visoko stopnjo zaskrbljenosti zaradi inkluzije in nizko stopnjo samoučinkovitosti pri poučevanju učencev s SUT pri pouku angleščine. Stopnje po zaključku programa so pokazale več pozitivnih stališč, povečanega znanja in samoučinkovitosti tako pri učiteljih študentih kot pri učiteljih iz prakse ter manj skrbi pri poučevanju učencev s SUT v okviru inkluzivnega izobraževanja. Študija prispeva k področju inkluzivnega poučevanja tujih jezikov in izobraževanja učiteljev, saj nakazuje potrebo po kontinuumu kompetenc učiteljev tujih jezikov za inkluzijo in treh medsebojno povezanih načelih, ki bi lahko omogočila transformativni okvir izobraževanja učiteljev tujih jezikov za inkluzijo: (i) ponovni razmislek o učiteljevih spretnostih s pomočjo obrtnega/praktičnega znanja, (ii) vključujoče poučevanje tujih jezikov kot refleksivno raziskovanje in (iii) vključujoče skupnosti prakitkov tujih jezikov s ciljem pospeševanja inkluzivnega poučevanja tujih jezikov vseh učencev, vključno z učenci s SUT.

Language:English
Keywords:Angleščina, Učitelji angleščine, Inkluzivna vzgoja in izobraževanje, Kompetence učiteljev angleščine, Izobraževanje učiteljev, inkluzivno izobraževanje, začetno in nadaljevalno izobraževanje učiteljev angleščine, specifične učne težave, disleksija, disgrafija
Work type:Doctoral dissertation
Typology:2.08 - Doctoral Dissertation
Organization:PEF - Faculty of Education
Place of publishing:Ljubljana
Publisher:A. Žero
Year:2024
Number of pages:386 str.
PID:20.500.12556/RUL-158661 This link opens in a new window
UDC:811.111:376.1(043.2)
COBISS.SI-ID:199913987 This link opens in a new window
Publication date in RUL:19.06.2024
Views:49
Downloads:17
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:Slovenian
Title:English language teachers' competencies in teaching students with specific learning difficulties
Abstract:
English language teaching embraces a diversity-based approach that promotes an inclusive classroom culture and diversity-oriented teacher education and teacher competencies development. The purpose of this dissertation was to investigate English language teachers’ competencies for inclusion in Bosnia and Herzegovina (BiH), with a focus on teaching students with specific learning difficulties (SpLDs). Although important steps have been made, the implementation of inclusive education in BiH faces multiple challenges, resulting from the complex geopolitical context, lack of comprehensive evaluation strategies, lack of a human rights-based approach to education and sustainable planning, and scarce initiatives in systemic initial and continuing teacher education for inclusion. The study followed a multiphase research design with an embedded mixed-methods approach. Hence, several instruments were used during the data collection process: Phase (1) content analysis and a pilot study at the University of Sarajevo (N=126); Phase (2) a foundational questionnaire for pre-service and in-service teachers in Canton Sarajevo (N=211); and Phase (3) a baseline/endline program survey (N=43) and subsequent focus groups (N=38). Results and findings indicate that pre-service and in-service English language teachers in BiH demonstrate limited knowledge on inclusive education and SpLDs, low levels of positive attitudes towards teaching students with SpLDs in inclusive classrooms, high levels of concern about inclusion, and low levels of self-efficacy in teaching students with SpLDs. Post-program levels showed more positive attitudes, knowledge and self-efficacy in both pre-service and in-service teachers, and less concerns in teaching students with SpLDs in the context of inclusive education. The study contributes to the field of inclusive foreign language teaching and teacher education as it suggests the need for a continuum of foreign language teacher competencies for inclusion and three interconnected principles that might facilitate a transformative framework of foreign language teacher education for inclusion: (i) rethinking teacher skills through craft knowledge, (ii) inclusive foreign language teaching as reflective inquiry, and (iii) inclusive foreign language communities of practice, with the aim to advance inclusive foreign language teaching of all students, including students with SpLDs.

Keywords:English language teacher competencies, Inclusive education, Initial and continuing English language teacher education, Specific learning difficulties, Dyslexia, Dysgraphia

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back