Magistrsko delo obravnava vlogo literature pri pouku angleškega jezika ter raziskuje razloge za njeno vključevanje, načine izvedbe in kriterije za izbor besedil. Osrednji cilj naloge je omenjena načela poučevanja književnosti uporabiti za poučevanje specifične književne zvrsti: mladinske distopične literature. Ker so teme, ki jih tovrstna književnost obravnava, ciljni starostni skupini blizu, jih lahko uporabimo kot orodje za privzgojo družbene odgovornosti. Dela, ki jih uvrščamo v omenjeni žanr, mladostnikom pomagajo razumeti kompleksne družbene strukture in razmišljati o rešitvah težav, ki te družbene strukture pestijo. Na tej teoretični podlagi je zasnovana analiza mladinskega distopičnega romana "Orleans" ameriške avtorice Sherri L. Smith, ki se ukvarja s tematiko uničevanja okolja, zatiralskih sistemov vladanja, apokaliptičnih pandemij in erozije osebnih svoboščin. S posredovanjem potrebnega znanja učencem in z vključevanjem njihovih lastnih izkušenj spremljevalna knjižica z nalogami služi kot vir za spodbujanje poglobljene analize besedila in za poučevanje družbene odgovornosti.
|