Celostno vsebinsko-jezikovno učenje, znano tudi kot CLIL pristop, združuje poučevanje uporabnih vsebin z učenjem tujega jezika. Izkazal se je kot koristen za motivacijo, uspešnost in celo izboljšane nevronske povezave. Učitelji tujih jezikov so v edinstvenem položaju, da uporabljajo metodo CLIL ne le z namenom izboljšanja motivacije in sodelovanja učencev pri pouku, temveč tudi da učenci pridejo v stik s pomembnimi informacijami, ki niso vključene v učni načrt, a jim lahko pomagajo pri sprejemanju odločitev o njihovem življenju in navadah. Medtem ko obstajajo številne CLIL teme, ki lahko izboljšajo akademsko uspešnost učencev, recimo učne strategije ali upravljanje časa, je zdravje možganov ključni del učnega uspeha, motivacije in vztrajnosti. Neinformirane odločitve glede področja treh temeljev zdravja, in sicer prehrane, fizične aktivnosti in spanja, lahko ogrozijo prizadevanja učencev in jih upočasnijo pri njihovih učnih dosežkih. Odgovornost učiteljev je, da pomagajo ustaviti tako nenamerno samosabotažo s poudarjanjem pomena zdravja in usmerjanjem učencev v sprejemanje premišljenih odločitev o svojem zdravju. Zato sem napisala magistrsko nalogo, ki služi kot CLIL vodnik in vir učnega gradiva za učitelje, ki želijo take informacije predstaviti svojim učencem v okviru svojih CLIL učnih ur. Magistrska naloga zajema vse tri glavne stebre zdravja, osredotoča pa se predvsem na prehrano, katere pomen in vpliv sta v povezavi z zdravjem možganov in kognitivnim delovanjem pogosto spregledana. Teoretični del magistrske naloge zajema pregled in osnove pristopa CLIL, možganom prijazne prehrane in področja prehrane nasploh. Na njem temelji praktični del magistrske naloge, ki je sestavljen iz dnevnih priprav in izročkov, ki se jih lahko uporabi v razredu. Gradivo je razdeljeno na dva dela, eden je primeren za učence osnovne šole z dobrim znanjem angleščine, eden pa uporabi v srednji šoli. Prilagoditve posameznim potrebam učencev so priporočljive.
|