izpis_h1_title_alt

Povratne informacije učiteljev o zapisanih neumetnostnih besedilih učencev : magistrsko delo
ID Slavič, Nina (Author), ID Godec Soršak, Lara (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (1,77 MB)
MD5: F7621B1086088769F6A216A6D79CFED4

Abstract
Sestavni del učiteljevega pedagoškega dela je dajanje povratnih informacij učencem o njihovih dosežkih. Kakovostne povratne informacije naj bi bile sprotne, natančne in konkretne ter prilagojene vsakemu učencu posebej. Mnoge tuje in domače raziskave ugotavljajo številne pozitivne učinke dajanja povratnih informacij, npr. te izboljšujejo učne dosežke, delujejo motivacijsko in usmerjajo učence pri nadaljnjem delu. Kot pri drugih dejavnostih je zelo pomembna tudi povratna informacija učencem o njihovih zapisanih neumetnostnih besedilih. Povratna informacija o zapisanem neumetnostnem besedilu vključuje zaznamovanje napak, pri čemer učitelj vrednoti različne vrste učenčeve zmožnosti, in sicer učenčevo poimenovalno, skladenjsko, pravopisno, slogovno in metajezikovno zmožnost. Da bo povratna informacija za učenca še učinkovitejša, je dobro, da učitelj pod besedilo zapiše krajši komentar, v katerem učencu na razumljiv način pove, kaj ta že zna in česa še ne, ter mu poda nasvet za nadaljnje delo. V magistrskem delu sem raziskovala, kakšne povratne informacije dajejo učitelji učencem o njihovih zapisanih neumetnostnih besedilih. V teoretičnem delu sem opredelila sporazumevanje, besedilo in vrednotenje zmožnosti tvorjenja neumetnostnih besedil. Predstavila sem značilnosti formativnega spremljanja znanja in povratne informacije. Raziskavo, predstavljeno v empiričnem delu, sem izvedla v dveh delih. V prvem delu sem analizirala 45 že popravljenih opisov živali učencev 4. razreda, v drugem delu pa sem s pomočjo spletne ankete, v kateri je sodelovalo 76 učiteljev razrednega pouka, ugotavljala, kakšne povratne informacije dajejo učitelji razrednega pouka učencem o njihovih zapisanih neumetnostnih besedilih. Rezultati analize popravljenih opisov živali učencev 4. razreda so pokazali, da učitelji pod zapisana besedila redko napišejo komentar. Pri popravljanju napak učencev veliko napak spregledajo ali napačno popravijo, najpogosteje gre za slovnične in pravopisne napake. Rezultati ankete so pokazali, da večina učiteljev razrednega pouka učencem daje povratne informacije o zapisanem neumetnostnem besedilu. Neumetnostna besedila, ki jih učenci napišejo pri pouku ali za domačo nalogo, skoraj polovica učiteljev popravlja pogosto. Ugotovila sem, da večina učiteljev razrednega pouka neumetnostna besedila vrednoti po vnaprej določenih merilih, ki jih sooblikujejo skupaj z učenci. Med učitelji se glede na razred poučevanja pojavljajo statistično pomembne razlike v pogostosti vrednotenja zgradbene ustreznosti besedil učencev. Učitelji menijo, da pri vrednotenju neumetnostnih besedil v povprečju redko naredijo napake. Rezultati so pokazali, da več kot polovica učiteljev meni, da do teh napak prihaja, ker se pri vrednotenju osredotočijo le na določeno vrsto napak. Večina anketiranih učiteljev pod neumetnostna besedila učencev pogosto napiše komentar. Med učitelji se glede na razred poučevanja pojavljajo statistično pomembne razlike v pogostosti opisovanja svojih čustev in uporabi štampiljk ali drugih znakov v zapisanih komentarjih pod neumetnostnimi besedili učencev. Prav tako se statistično pomembne razlike pojavljajo med učitelji z različno delovno dobo, in sicer v pogostosti vključevanja informacij o doseganju cilja in pregovorov v zapisanih komentarjih pod neumetnostnimi besedili učencev. Na podlagi ugotovitev raziskave in teoretičnih izhodišč sem oblikovala smernice za učitelje razrednega pouka o podajanju kakovostne povratne informacije učencem o njihovih zapisanih neumetnostnih besedilih.

Language:Slovenian
Keywords:besedilo, opis živali, povratna informacija, popravljanje neumetnostnega besedila, slovenski jezik
Work type:Master's thesis/paper
Typology:2.09 - Master's Thesis
Organization:PEF - Faculty of Education
Place of publishing:Ljubljana
Publisher:N. Slavič
Year:2023
Number of pages:83 str.
PID:20.500.12556/RUL-144746 This link opens in a new window
UDC:37.091.3(043.2)
COBISS.SI-ID:145039107 This link opens in a new window
Publication date in RUL:10.03.2023
Views:943
Downloads:172
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Teacher Feedback on Written Non-Literary Texts by Primary School Students
Abstract:
Giving pupils feedback on their achievements is an integral part of a teacher’s work. Quality feedback is timely, accurate, targeted, and tailored to each individual pupil. Several foreign and Slovene studies identify the positive effects of feedback. This is deemed to improve learning achievement, increase motivation, and provide pupils with guidance on their future work. Feedback is highly valued also when it comes to non-fiction texts written by pupils. By marking errors, teachers provide feedback to pupils on their performance through assessment of their vocabulary, syntax, spelling, style, and metalinguistic skills. To make the feedback even more productive, teachers can add a short comment at the bottom of the text outlining in accessible terms the areas the pupil already masters and those needing further work, thus offering guidance for future learning. In this master’s thesis, I analysed the feedback teachers give to pupils on their written non-fiction texts. In the theoretical part, I defined communication, text, and the evaluation of non-fiction writing abilities. I presented the specific features of formative monitoring and feedback. The empirical research was carried out in two parts. In the first part, I analysed 45 already corrected animal descriptions produced by 4th grade pupils. In the second part, I conducted an online survey among 76 primary school teachers to find out what kind of feedback they give to pupils about their non-fiction texts. The analysis of the corrected animal descriptions revealed that teachers rarely add comments at the bottom of the texts. When correcting pupils’ mistakes, many are overlooked or wrongly corrected, most often grammar and spelling mistakes. The results of the survey show that the majority of teachers provide pupils with feedback on their written non-fiction texts. They frequently correct non-fiction texts produced by pupils in class or as homework. They evaluate non-fiction writing according to predefined criteria that they determine together with the pupils. There are statistically significant differences among teachers in the frequency of evaluation of structural adequacy, depending on the class they teach. On average, teachers believe that they rarely make mistakes when evaluating non-fiction texts. The results show that more than half of the teachers believe that mistakes occur because they overfocus on a certain type of error when evaluating. Most of the teachers surveyed often supply non-fiction texts with comments. There are statistically significant differences among teachers, depending on the class they teach, in the frequency with which they describe their opinions and add stamps or other symbols when commenting on pupils’ non-fiction writing. There are also statistically significant differences among teachers of different seniority reflected in the frequency with which they include information about goal achievement and proverbs in their written comments to pupils’ non-fiction texts. Based on research findings and theoretical background, I have developed guidelines for primary school teachers on giving quality feedback to pupils on their non-fiction writing.

Keywords:text, animal description, feedback, correction of non-fiction writing, Slovene language

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back