Izguba različnih sposobnosti in spomina sta značilnosti pogosto povezani s staranjem, vendar pa se je v zadnjem času močno uveljavil koncept aktivnega staranja, ki udejanja idejo ponudbe različnih dejavnosti in tečajev za starejše. Vsega tega se starejši lahko udeležijo z namenom zadostitve svojim potrebam ali za uresničitve želja. Številni teoretični viri in praktične raziskave potrjujejo, da imajo starejši potrebo in željo po učenju. Čeprav se slednje osredotoča na praktično znanje, si starejši želijo tudi učenja za sprostitev, kamor pogosto sodijo tuji jeziki. Starejši si želijo učiti (jezikov), da bi ostali mentalno dejavni, z namenom druženja z vrstniki in ker je prav upokojitev obdobje, ko imajo končno čas, da to počnejo. vendar pa se moramo zavedati, da izobraževanje starejših zaznamujejo številne notranje in zunanje ovire, kot so zdravje, ponudba programov, denar, motivacija. To pomeni, da morajo biti ponujeni programi prilagodljivi in oblikovani z mislijo na svoje uporabnike.
Zaradi epidemije koronavirusa so se pojavili in postali sprejemljivi številni novi načini učenja, tudi znotraj izobraževanja odraslih. Eden takih načinov je spletno učenje, pa ne le v smislu predavanj v živo preko spleta, pač pa v smislu spletnih programov, ki v celoti nadomeščajo učitelja. Eden takšnih programov je Angleščina korak za korakom (akk.si), ki je bil oblikovan posebej za starejše, ki se angleščine še nikdar niso učili. V pričujočem magistrskem delu smo analizirali omenjeni program in preizkusili njegovo učinkovitost. Izkazalo se je, da čeprav je spletni program hitrejši in krajši tečaj, je na žalost manj uspešen v smislu kvalitete in kvantitete znanja, ki ga s programom pridobijo udeleženci. Udeleženci eksperimenta, ki so tečaj opravljali v živo, so se naučili več in njihovo znanje je bilo tudi bolj kakovostno. Tudi poročila o njihovem počutju so bila pozitivnejša od udeležencev računalniške skupine, ki so pogosto občutili stres zaradi sočasne uporabe računalnika in učenja novega jezika. Ne glede na rezultate eksperimenta, se morajo učitelji in ustvarjalci samostojnih spletnih programov zavedati, da je staranje vedno individualiziran proces in da je vsak odrasel drugačen – z drugačnimi sposobnostmi, željami in značilnostmi. Zatorej ni noben izmed pristopov k učenju novega jezika popoln za vse. Seveda pa še vedno obstaja možnost kombiniranega učenja.
|