Konfucijanske tradicije ne moremo razumeti kot zgolj filozofske, lahko pa rečemo, da vsebujejo ključne elemente etične filozofije, ki jim je vedno znova uspelo preseči tako svoje zgodovinske kot tudi kulturne okvire. Huang Chun-chieh poudari, da bi bilo tako bolj primerno govoriti o konfucijanstvih, torej v množini, osrednje konfucijanske vred-note pa imajo sposobnost premikanja iz konteksta v kontekst ter po eni strani ohranjajo, po drugi pa spreminjajo določene značilnosti. Ustrezen pristop k študiju konfucijanstev mora biti zato interdisciplinaren in v skladu z novo metodo vzhodnoazijskih konfuci-janstev, v takem projektu pa mora imeti pomembno mesto tudi filozofija. Če jih preu-čujemo v okviru projekta konfucijanske filozofije (projekta, ki je dinamičen in poteka v globalnem okolju 21. stoletja), lahko bolj raznoliki izrazi konfucijanske misli – še po-sebej z metodama vzhodnoazijskih konfucijanstev in primerjalne filozofije kot napora enakopravnejšega in inkluzivnejšega filozofskega dialoga – pomagajo na novo osvetli-ti pomembne vidike konfucijanske filozofske misli. Čeprav se metodi vzhodnoazijskih konfucijanstev in primerjalne filozofije razlikujeta v ciljih in obsegu, si delita določeno skupno razumevanje.
|