izpis_h1_title_alt

Bralno razumevanje na preizkušnji
ID Petek, Tomaž (Author), ID Šek, Polonca (Author), ID Kerndl, Milena (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://pefprints.pef.uni-lj.si/7446/ This link opens in a new window

Abstract
Znanstvena monografija z naslovom Bralno razumevanje na preizkušnji je eden izmed rezultatov raziskovanj v okviru projekta Bralna pismenost in razvoj slovenščine ‒ OBJEM (Ozaveščanje, Branje, Jezik, Evalvacije, Modeli), v okviru katerega je bil zasnovan preizkus bralnega razumevanja peto- in osmošolcev. Šest znanstvenih prispevkov se dotika spodbujanja bralne pismenosti v odnosu do gradnikov bralne pismenosti, ki so: govor, motiviranost za branje, razumevanje koncepta bralnega gradiva, glasovno zavedanje, besedišče, tekoče branje, razumevanje besedila, odziv na besedilo in tvorjenje besedil, kritično branje. Znanstvena monografija prinaša strokovna teoretična izhodišča, na katerih temeljijo inovativni praktični preizkusi za preverjanje posameznih elementov (oz. različnih komponent) bralne pismenosti. V okviru projekta OBJEM je bil oblikovan preizkus bralnega razumevanja, ki je sestavljen iz 4 testov: testa hitrega branja, testa besedišča, testa skladenjske zmožnosti in testa bralnega razumevanja. Vsi testi so sestavljeni posebej za 5. in posebej za 8. razred osnovne šole. Prispevki prinašajo dragocene rezultate opravljenih raziskav z navedenimi testi pri učencih in učenkah 5. in 8. razredov. Raziskovalni vzorec je zelo velik, vključuje več kot 650 petošolcev in še nekaj več osmošolcev. Pri tem so upoštevane različne spremenljivke, kot so spol, materni jezik, ki je ali ni slovenščina, otrok z dodatno strokovno pomočjo pri branju ali brez nje, učiteljeva ocena učenca pri branju, ocena pri drugih predmetih in drugo. V znanstveni monografiji predstavljeni rezultati preizkusa bralnega razumevanja, opravljeni na skupno več kot 1.300 učencih 5. in 8. razreda, prinašajo med drugim pomembno ugotovitev o obstoju šibke oz. srednje močne pozitivne korelacije med testom bralnega razumevanja in drugimi testi znotraj celotnega preizkusa bralnega razumevanja. To pomeni, da so učenci, ki so uspešneje reševali druge teste, bili uspešnejši tudi pri testu bralnega razumevanja.

Language:Slovenian
Keywords:branje
Work type:Scientific work
Typology:2.01 - Scientific Monograph
Organization:PEF - Faculty of Education
Publisher:Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Year:2022
PID:20.500.12556/RUL-142477 This link opens in a new window
COBISS.SI-ID:127474691 This link opens in a new window
Publication date in RUL:11.11.2022
Views:1007
Downloads:210
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back