izpis_h1_title_alt

Optimizacija koncesijskih območij vzdrževanja državnih cest
ID Hostnik, Lenart (Author), ID Žura, Marijan (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (3,53 MB)
MD5: F265A28339A5CF12504582E27BB47993

Abstract
Vzdrževanje javne infrastrukture je obsežen del gospodarjenja z javnim dobrim. Vzdrževanje cestne infrastrukture zajema obsežno načrtovanje in vlaganja v cestno omrežje z namenom zagotavljanja varnosti, pretočnosti in zmanjšanja škodljivih vplivov na okolje. Vzdrževanje cest lahko delimo na različne načine. Naloga je omejena predvsem na redno letno in zimsko vzdrževanje in sam način izvajanja vzdrževanja kot oblika koncesijskega vzdrževanja cest. Namen naloge je poiskati optimalno število, lokacije in območja pokrivanja cestno vzdrževalnih enot za potrebe vzdrževanja cest v upravljanju DRSI (Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo). Kot kriterij optimalnosti se upoštevajo predvsem transportni stroški in stroški obratovanja posamezne cestno vzdrževalne baze. Z uporabo GIS tehnologije je bila analizirana učinkovitost različnih scenarijev lokacije in alokacije cestnih baz ter pripadajočega cestnega omrežja. V prvem delu naloge je bila predstavljena organiziranost upravljanja cestnega omrežja in vloga posameznih deležnikov. Opisane so tudi oblike vzdrževanja cest primerljivih kategorij v tujini in podrobnejša analiza lokacij in pripadajočega omrežja avtocest in hitrih cest, s katerimi upravlja DARS d.d. (Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji). V drugem delu je predstavljen sistem vrednotenja aktivnosti vzdrževanja, način izračuna in parametri, ki vplivajo na izračun lokacij cestno vzdrževalnih baz in pripadajočega omrežja. Predstavljena je problematika obstoječega sistema in izhodišča, na podlagi katerih so opravljene nadaljnje analize. Po povzetku vseh analiz je izvedena finančna ocena variant, komentar o združevanju posameznih manjših območij na večje zaključene celote in komentar o prostorskih enotah koncesijskega vzdrževanja cest nižjega razreda. V zaključku so predstavljeni rezultati analiz ter prednosti in slabosti načinov izvajanja rednega vzdrževanja cest.

Language:Slovenian
Keywords:redno vzdrževanje, koncesija, območje, državne ceste, DRSI, upravljanje cest
Work type:Master's thesis/paper
Organization:FGG - Faculty of Civil and Geodetic Engineering
Year:2022
PID:20.500.12556/RUL-137737 This link opens in a new window
Publication date in RUL:30.06.2022
Views:1056
Downloads:206
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Optimization of concession areas for state road maintenance
Abstract:
The maintenance of public infrastructure is one of the most significant parts of public goods management. Road maintenance includes planning and investing in the road network to provide safety, maximize traffic flow and reduce environmental costs. Road maintenance is divided into many groups, however, this thesis focuses on the procedure of summer and winter road maintenance as a way of public concession works. This thesis aims to find the optimal number and locations of road maintenance facilities along with the areas they maintain. The thesis focuses on the road network by the administration of the Slovenian Infrastructure Agency, Ministry of Infrastructure. The transportation and maintenance facilities' operating costs define optimum criteria. Analyses helped find efficient scenarios using GIS technologies such as location-allocation and others. The first part of this work presents the formal structures of the road management system in Slovenia and the rule of important participants. Similar road systems worldwide and Slovenian motorway network management and maintenance systems are compared and described. The second part focuses on the road maintenance activities system, its valuation, and the parameters which are used in calculations. Disadvantages of the existing system are presented with the basis for new analysis. The analyses are followed by financial evaluations for each option and the comment about merging smaller units into larger ones. In conclusion, the results of this thesis are presented together with the advantages and disadvantages of different types of infrastructure maintenance.

Keywords:road maintenance, road management system, state roads, concession areas

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back