izpis_h1_title_alt

Zasnova učbenika za pouk grškega jezika in prilog za navezovanje na grške vsebine pri pouku latinskega jezika za začetno stopnjo
ID Keršič, Klara Marija (Author), ID Hriberšek, Matej (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (3,76 MB)
MD5: 9F61B2DA5D06C645A76E4C14067B2F66

Abstract
Pričujoče magistrsko delo skozi zgodovinski pregled slovenskih učbenikov za pouk grškega jezika izoblikuje tri didaktična načela, ki v nadaljevanju predstavljajo vodilo pri zasnovi učbenika za pouk grškega jezika in prilog za navezovanje na grške vsebine pri pouku latinskega jezika za začetno stopnjo. Didaktična načela so: - jasnost in sistematičnost razlage snovi, - veliko vaj in - odkrivanje možnosti medpredmetnih povezav, s posebnim poudarkom na povezanosti grškega in latinskega jezika. Sledi snovanje prilog za navezovanje na grške vsebine pri pouku latinskega jezika za dijake, ki se učijo zgolj latinščine. Ožje didaktične usmeritve, ki določajo zasnovo prilog so: - načrtno in sistematično navezovanje na grške vsebine pri pouku latinščine, - umeščanje jezika v širši kontekst, - naravnanost obeh predmetov na primerjalno metodo in - zavestno izogibanje stereotipu o rimskem posnemanju Grkov. Kot primer so oblikovane tri priloge s področja grškega alfabeta, strokovne terminologije in antične mitologije. V tretjem delu magistrsko delo raziskuje usmeritve, ki ožje določajo zasnovo učbenika za pouk grškega jezika v uvodnem polletju gimnazijskega izobraževanja. Začrtani sta dve usmeritvi, in sicer: - postopna intenzivnost in - želja po (samostojnem) raziskovanju. Zasnovana so štiri uvodna poglavja, ki pokrivajo tako kulturno-civilizacijske kot slovnične vsebine. Prvo poglavje dijaka uvede v grško pisavo. Drugo poglavje združuje tematiko grškega odnosa do družine s prvo deklinacijo. Tretje poglavje združuje tematiko grške vzgoje in izobraževanja z drugo deklinacijo. Četrto poglavje združuje tematiko športnih iger s tretjo deklinacijo.

Language:Slovenian
Keywords:didaktika klasičnih jezikov, učbenik za pouk grščine, gradivo za pouk latinščine, medpredmetnost, primerjalna metoda, umeščanje jezika v širši kontekst
Work type:Master's thesis/paper
Organization:FF - Faculty of Arts
Year:2021
PID:20.500.12556/RUL-132028 This link opens in a new window
Publication date in RUL:09.10.2021
Views:560
Downloads:96
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Plan for a Textbook of the Greek Language and Appendices Related to Greek Culture for Students that are Learning Latin at the Beginner Level
Abstract:
This master’s thesis uses the historical overview of Slovene textbooks for the Greek language to describe three didactic principles that demonstrate the outline for a Greek textbook and appendices related to Greek themes for teaching Latin at the beginner level. The didactic principles are a clear and systematic explanation of topics, numerous exercises and exploring of possibilities of inter-subject connections, especially with an emphasis on the connectedness of Greek and Latin. This is followed by devising appendices related to Greek culture for students that are learning only Latin. Narrow didactic courses that determine the scheme are planned and systematically relate to Greek topics in Latin lessons. They insert the language in a broader context, use comparative methods and consciously avoid the stereotype of Romans mirroring the Greek culture. There are three appendices designed as an example of the Greek alphabet, scientific terminology, and classical mythology. The third part of the master’s thesis explores the guidelines that determine the scheme for the textbook of the Greek language for students in the first semester. Two courses are presented-gradual intensity and exploration (on your own). The four designed chapters cover culturally-civilisational as well as grammatical topics. The first chapter introduces the Greek alphabet, and the second combines the first declination with Greek family relationships. The following chapter covers the second declination and the Greek upbringing, and the final chapter links the third declination with sports.

Keywords:didactics of classical languages, Greek textbook, Latin teaching materials, inter-subject connections, comparative method, inserting the language in a broader context

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back