izpis_h1_title_alt

The Effects of Watching Online Video Content on EFL Students’ Speaking Proficiency
ID Krajnc, Kaja (Author), ID Skela, Janez (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (1,28 MB)
MD5: BE97509A79D6B263FA1698C630EDEE37

Abstract
Exposure to the target language (TL) is vital in the process of foreign language learning. We cannot achieve a level of speaking proficiency without being exposed to the TL, especially since productive skills such as speaking can only emerge after a sufficient amount of comprehensible input has been received. In the context of formal language instruction, prolonged or extensive TL listening or viewing is rarely conducted, which is why the students’ exposure to the TL via online video content can help provide additional language input necessary for language learning. This MA thesis examines viewing online videos in English in the context of extensive viewing and listening, Krashen’s second language acquisition (SLA) theory and existing research on the effects of video use in foreign language learning. A questionnaire was used in order to determine how much students are exposed to the TL outside of the classroom by watching online video content. Students’ oral grades and their viewing habits were compared in order to determine the effect of online video content on the students’ speaking proficiency. An additional questionnaire was used to determine Slovene EFL teachers’ opinions on the effects of online video content on the learners’ speaking proficiency and their preferences when it comes to the use of video in- and outside of the language classroom.

Language:English
Keywords:EFL, video, TL exposure, (second/foreign) language acquisition, extensive listening/viewing, speaking proficiency
Work type:Master's thesis/paper
Organization:FF - Faculty of Arts
Year:2021
PID:20.500.12556/RUL-131404 This link opens in a new window
COBISS.SI-ID:79054595 This link opens in a new window
Publication date in RUL:26.09.2021
Views:575
Downloads:54
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:Slovenian
Title:Učinki spremljanja spletnih video vsebin na učenčevo govorno zmožnost v tujem jeziku
Abstract:
Izpostavljenost ciljnemu jeziku je ključnega pomena v procesu usvajanja tujega jezika. Ne moremo doseči govorne zmožnosti, ne da bi bili izpostavljeni jeziku, ki se ga učimo. Še posebej zato, ker se produktive jezikovne spretnosti, kot je govor, lahko razvijejo samo po zadostni meri prejetega razumljivega vnosa. V kontekstu formalnega poučevanja tujega jezika je dolgotrajno poslušanje ali gledanje v tujem jeziku redko izvedeno, zato lahko izpostavljenost učencev ciljnemu jeziku preko spletnih video vsebin predstavlja dodaten vnos, potreben za učenje jezika. Magistrska naloga preučuje spremljanje spletnih video vsebin v angleščini v kontekstu ekstenzivnega, tj. obsežnega oz. dolgotrajnega gledanja in poslušanja, Krashenove teorije usvajanja drugega jezika in obstoječih raziskav o učinkih uporabe videa v procesu učenja tujega jezika. Da bi določili, v kolikšni meri so učenci izpostavljeni tujemu jeziku izven učilnice preko gledanja spletnih posnetkov, je bil v raziskavi uporabljen vprašalnik. Da bi določili vpliv spletnih video vsebin na govorno zmožnost učencev, so se ustne ocene učencev primerjale z njihovimi navadami na področju spremljanja spletnih video vsebin. Dodaten vprašalnik je bil uporabljen, da bi ugotovili, kakšno mnenje imajo slovenski učitelji tujega jezika glede vpliva spletnih video vsebin na govorno zmožnost učencev in določili preference glede uporabe videa v- in izven učilnice.

Keywords:angleščina kot tuji jezik, video, izpostavljenost ciljnemu jeziku, usvajanje (drugega/tujega) jezika, ekstenzivno/obsežno poslušanje/gledanje, govorna zmožnost

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back