izpis_h1_title_alt

Zgodnje prepoznavanje kreativno produktivne nadarjenosti z vidika vzgojiteljev predšolskih otrok
ID Cvetković-Lay, Jasna (Author), ID Juriševič, Mojca (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

URLURL - Presentation file, Visit http://pefprints.pef.uni-lj.si/6618/ This link opens in a new window

Abstract
Ta raziskava obravnava kreativno-produktivno nadarjenost pri predšolskih nadarjenih/kreativnih otrocih. Glavni cilj je bil raziskovanje povezave med strokovnimi in osebnostnimi lastnostmi vzgojiteljev ter njihove ocene izjemnih izdelkov otrok in lastnosti in vedenj otrok, ki so prispevali k nastanku tega izdelka. Raziskava je potekala v treh delih a sodelovalo je skupaj 370 vzgojiteljev, 22 predšolskih psihologov in 17 ekspertov. Uporabljeni so bili štirje instrumenti: za oceno skupine ekspertov in vzgojiteljev dva vprašalnika, izdelana za namen doktorskega dela, za samooceno vzgojiteljev dva standardizirana vprašalnika (BFQ in SSCS). Rezultati glavne raziskave so namreč pokazali, da so vzgojitelji in eksperti ocenjevali iste izdelke kot tehnično najbolj dovršene in najbolj kreativne. Edini statistično pomemben kazalec med strokovnimi kompetencami vzgojiteljev je vodenje posebnega predšolskega programa. Kreativna samopodoba ter osebnostne lastnosti, čustvena stabilnost in mentalna odprtost, so se izkazali kot statistično pomembni kazalci pri oceni značilnosti izjemnih izdelkov. V primerjavi z ocenami ekspertov so vzgojitelji močno podcenjevali pomen kazalcev otrokovega kreativnega vedenja, čemur so sledile osebnostne lastnosti/motivacija in splošne intelektualne sposobnosti, v manjši meri pa so precenjevali pomen otrokovih specifičnih sposobnosti za nastanek izjemnega izdelka. Z vidika praktične pomembnosti je raziskava pokazala, da vzgojitelji, ki so zaključili dodatno usposabljanje za področje nadarjenosti, bolj poudarjajo pomen osebnostnih lastnosti in motivacije pri nastanku izjemnih izdelkov. Edini statistično pomemben kazalec strokovnih lastnosti vzgojiteljev so izkušnje pri delu z nadarjenimi otroci ter zaključeno dodatno usposabljanje na področju nadarjenosti. To se kaže predvsem na področju ocene pomena splošnih intelektualnih sposobnosti za nastanek izjemnega izdelka. Edini statistično pomemben kazalec osebnostnih lastnosti vzgojiteljev je bila čustvena stabilnost, kar se kaže predvsem na področju napovedi natančnosti glede ocene pomena otrokovih osebnostnih lastnosti ter motivacije za nastanek izjemnega izdelka. Kljub konceptualnim in metodološkim omejitvam je iz raziskave mogoče izpostaviti nekatera spoznanja za izboljšavo procesa za zgodnjo identifikacijo in nadaljnji razvoj specifičnih spretnosti in kompetenc vzgojiteljev.

Language:Slovenian
Keywords:zgodnje prepoznavanje nadarjenosti
Work type:Doctoral dissertation
Typology:2.08 - Doctoral Dissertation
Organization:PEF - Faculty of Education
Year:2020
PID:20.500.12556/RUL-125045 This link opens in a new window
COBISS.SI-ID:53407747 This link opens in a new window
Publication date in RUL:22.03.2021
Views:814
Downloads:160
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Early identification of creative-productive giftedness from the perspective of preschool teachers
Abstract:
This research focuses on the concept of creative-productive giftedness among gifted/ creative children. Research has been organized in 3 stages: the preliminary studies, piloting the instruments, and the main research. Methodologically, research relied on the Consensual Assessment Technique at all stages. A total of 370 preschool teachers, 22 preschool psychologists, and 17 experts participated in all stages. A total of four instruments were used: two newly developed and previously piloted for expert group’s and preschool teachers’ assessment and two standardized questionnaires for preschool teachers’ self-assessment (SCSS and BFQ). The results indicate that the expert group and preschool teachers evaluated the same products as the most technically elaborated and most creative. Preschool teachers are more accurate in the assessments of technical elaboration in relation to the assessments of the creative features of outstanding products. Observed through absolute deviations from expert group’s assessment, the preschool teachers are the most accurate in the assessment of the importance of personality traits and motivation and the least accurate in the assessment of the importance of the child’s general intellectual ability for the emergence of an outstanding product. Running of special preschool program proved to be the only significant predictor among professional characteristics. The only significant predictor of the preschool teachers’ professional characteristics is the experience of working with gifted children and the completion of additional education in the field of giftedness. The only significant predictor of preschool teachers’ personal characteristics is the emotional stability, precisely in predicting the accuracy of assessing the importance of child’s personality traits and the motivation for the emergence of an outstanding product. Regardless of some conceptual and methodological limitations scientific contribution of this research is in a more precise and detailed insight into the process of early identification, based on product assessment.

Keywords:early identification

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back