izpis_h1_title_alt

Stališča učiteljev tujih jezikov do uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) pri pouku
ID Škraba, Eva (Author), ID Šifrar Kalan, Marjana (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window, ID Radovan, Marko (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (3,27 MB)
MD5: D6CC48B983EDCD4456C1EFCA862097F5

Abstract
Danes si sodobnega vzgojno-izobraževalnega procesa brez informacijsko-komunikacijskih tehnologij sploh ne moremo predstavljati. Učitelj je tisti, ki prepozna potenciale tehnologije in jo v skladu z učnimi cilji uporabi pri pouku. V kolikor želimo uspešno integracijo IKT v proces poučevanja in učenja, je izrednega pomena učiteljev nivo znanja in poznavanja IKT ter njegovo stališče do uporabe IKT pri pouku. Zadnje študije kažejo na to, da je uspešna implementacija izobraževalnih tehnologij odvisna v veliki meri od naravnanosti učiteljev, ki določajo, kako bodo te uporabljene v učilnici. Namen magistrske naloge je bil s pomočjo virov in literature predstaviti pomen informacijsko-komunikacijskih tehnologij v izobraževanju, pomen učiteljeve vloge in učiteljevih digitalnih sposobnosti ter stališč do rabe IKT v učnem procesu, zaradi samega pomanjkanja raziskav na presečišču proučevanja tujih jezikov in IKT v slovenskem kontekstu pa raziskati obstoječa stališča do poučevanja s podporo IKT in e-kompetentnost študentov pedagoških magistrskih programov tujih jezikov s Filozofske fakultete v Ljubljani in učiteljev tujih jezikov, ki poučujejo angleščino, nemščino, španščino, italijanščino ali francoščino na vzgojno-izobraževalnih ustanovah po Sloveniji. Poleg tega smo želeli ugotoviti katera orodja IKT in možnosti, ki jih te ponujajo, poznajo, ter kako pogosto in pri katerih učnih oblikah in stopnjah učnega procesa jih uporabljajo. Zanimalo nas je ali študenti in učitelji želijo več izobraževanj in usposabljanj na področju rabe IKT, bodisi v času študija ali pri poklicnem udejstvovanju in pa, ali pri učiteljih in študentih obstaja odvisnost med naklonjenostjo do poučevanja z IKT in pogostostjo uporabe tehnologij pri pouku ter ali ocena usposobljenosti za izdelavo interaktivnih testov, kvizov in/ali vprašalnikov vpliva na pogostost izdelave teh pri poučevanju. Rezultati kažejo, da čeprav učitelji in študenti pri poučevanju tujega jezika (v nadaljevanju TJ) vsaj občasno uporabljajo IKT in, da so v večji meri dobro seznanjeni z večino IKT in možnostmi, ki jih te ponujajo, pa v pedagoški praksi izkoriščajo le relativno malo potencialov tehnologije, čeprav izsledki kažejo, da so njihova stališča do rabe IKT v večji meri pozitivna in, da je njihova ocena lastne e-kompetentnosti na meji med zadovoljivo in dobro. Prav tako si v veliki večini želijo dodatnih izobraževanj na področju rabe IKT pri pouku tujega jezika. Rezultati kažejo, da ne obstajajo statistično pomembne razlike med učitelji in študenti TJ glede na jezik, ki ga poučujejo/študirajo, prav tako ne obstajajo statistično pomembne razlike pri skupinah glede na oceno sposobnosti izdelave spletnih iskalnih nalog. Tudi glede povezanosti med oceno za usposobljenost za rabo IKT in naklonjenosti do poučevanja z IKT v osnovni množici ne moremo trditi ničesar. Ugotavljamo pa, da ocena o usposobljenosti za izdelavo interaktivnih testov, kvizov in/ali vprašalnikov vpliva na pogostost uporabe pri pouku TJ tudi v osnovni množici.

Language:Slovenian
Keywords:informacijsko-komunikacijska tehnologija, stališča učitelja, učitelj začetnik, digitalna kompetenca, pouk tujega jezika
Work type:Master's thesis/paper
Organization:FF - Faculty of Arts
Year:2020
PID:20.500.12556/RUL-121405 This link opens in a new window
Publication date in RUL:08.10.2020
Views:2354
Downloads:304
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Foreign language teachers’ attitudes towards the use of information and communication technologies (ICT) in the classroom
Abstract:
Nowadays, we cannot imagine modern educational process without information and communication technologies. It is the teacher who recognizes the use and the potential of the technology and who integrates it in the classrom according to the learning objectives. If the goal is a successful integration of ICT into the teaching and learning process, it is of great importance, that the teacher posseses aquiered knowledge of the field and that his attitudes towards the use of ICT are positive. Recent studies indicate that a succesful implementation of educational technologies depends on these attitudes and teachers orientation torwards the use of ICT which in consecuence determines how and when they will be used in a foreign language classroom. The purpose of the master's thesis was to present the importance of ICT in education, teacher's role and his digital skills and attitude towards the use of ICT in the learning process, and due to few studies in the area of foreign languages and ICT examine the field of practice. The investigation was focused on teachers who teach English, German, Spanish, Italian or French language in educational institutions in Slovenia and on students who are enrolled in master programmes of foreign language studies at Faculty of Arts at the University of Ljubljana. Our purpose was to identify which ICT tools are they familiar with, how do they perceive the use of ICT in language classrooms, how they evaluate their digital skills and, finally, how often they use it. The results show that although teachers and students use ICT at least occasionally, and that they are familiar with most ICT tools and oppportunities that it offers, they do not explore their full didactic potential as it is seen in the frequency of its use in the classroom. The findings show that both groups have positive attitudes towards the implementaion of ICT in a foreign language classroom, but their assesment of their own e-competence lies between satisfactory and good, hence, the vast majority would like more training in the field of ICT in education.

Keywords:information and communication technology, attitudes, preservice teacher, digital skills, foreign language classroom

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back