izpis_h1_title_alt

Zajem giba in vizualizacija zgodovinskih evropskih borilnih veščin
ID Gašparič, Lea (Author), ID Gabrijelčič Tomc, Helena (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (3,06 MB)
MD5: C7CFCA3EC994167B103A706297E601DB

Abstract
Magistrsko delo z naslovom 3D vizualizacija in zajem giba zgodovinskih evropskih borilnih veščin združuje med seboj zelo različna interesna področja – stare in pogosto nepregledne zgodovinske vire izbrane kulturne veščine; sodobne tehnike in mogoče načine za obdelavo podatkov, ki jih interpretirajo; poljubno izdelan 3D model, ki s pomočjo dodatnih orodij poskrbi za končno upodobitev. Zgodovinske evropske borilne veščine so lep primer športne aktivnosti, ki so zaradi različnih načinov bojevanja, dolgega časovnega obdobja, v katerem so nastajale, in velikega področja delovanja za seboj pustile močno tradicijo, ki jo veliko strokovnjakov in ljubiteljev poskuša še naprej ohranjati in celo izboljšati – predvsem kar se tiče preglednosti, jasnosti in optimalnih načinov obravnave virov. Na drugi strani imamo na voljo obilo tehnologije, kot npr. sistem zajema giba, za katerega je s pomočjo 3D vizualizacije mogoče doseči pregled posameznih tehnik zgodovinskih evropskih borilnih veščin, jih tako lažje interpretirati in kot izobraževalno orodje približati interesnim ciljnim skupinam. Za ta namen je bilo treba najprej v pregledu stanja raziskav izbrati čim več javno dostopnih virov. Izmed njih je bil izbran set zahtevnih, a najbolj reprezentativnih tehnik. Takoj za tem sledi že eksperimentalni del. Pred zajemom giba je bilo poleg priprave prostora in orodij za merjenje treba pripraviti še kratko koreografijo. Po zajemu giba pa je bilo treba izluščiti najpomembnejše podatke, jih primerno obdelati in združiti s pripravljeno 3D figuro, na kateri so dobljeni rezultati gibanja tudi primerno predstavljeni. Rezultat magistrskega dela je kratka vizualna reprezentacija določenih tehnik zgodovinskih evropskih borilnih veščin. Ugotovljeno je bilo, da procesi načrtovanja, izvedbe in obdelave podatkov ter temu posledična končna oblika vizualizacije nudijo še veliko prostora za optimiziranje. Kljub temu je v individualni vlogi grafičnega oblikovalca mogoče doseči že presenetljivo natančne rezultate.

Language:Slovenian
Keywords:zgodovinske evropske borilne veščine, viri zgodovinskih evropskih borilnih veščin, zajem giba, obdelava podatkov zajema giba, gradnja skeleta, 3D vizualizacija
Work type:Master's thesis/paper
Organization:NTF - Faculty of Natural Sciences and Engineering
Year:2020
PID:20.500.12556/RUL-114362 This link opens in a new window
Publication date in RUL:23.02.2020
Views:726
Downloads:169
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Motion capture and visualization of Historical European Martial Arts
Abstract:
Masters Thesis, titled 3D visualization and motion capture of Historical European Martial Arts, is a combination of varying interest areas – old and often unclear historical sources of the chosen cultural art form; modern technology and potential methods for data analysis that interpret them; and an independently built 3D model, that along with some extra software tools seeks to ensure the final visualization. Historical European martial arts are a very good example of a sports activity that because of its multiple fighting variations, wide time span and a relatively large geographical spread, left behind a strong tradition. Many experts and enthusiasts strive to preserve and improve it – especially what the clarity and optimal ways of interpreting the sources are concerned. On the other hand, with more technology available, such as various systems for motion capture in combination with 3D visualization tools, we are provided with a visual overview of the techniques from historical European martial arts, easier interpretation of the them, and an increase in the educational value for the desired target groups. For this intent it was necessary to collect as many publicly available sources as possible. Out of many, a set of a few complicated and most representative techniques was picked out. The experimental part followed. Before the motion capture itself, the space and appropriate tools for it had to be set, and even the choreography needed to be planned. After the motion capture was done, most relevant data had to be selected, processed and combined with an already pre-made 3D figure and that from MotionBuilder itself, on which we visualized the given results. The outcome of the master thesis is therefore a short visual representation of selected historical European martial arts techniques. It was concluded, that the process of planning, execution and data processing, consequently also the final visualization, still offer a lot of room for optimization. Nevertheless, it is still possible to achieve surprisingly accurate results in the role of a graphic designer.

Keywords:historical European martial arts, historical European martial arts sources, motion capture, motion capture data processing, rigging, 3D visualization

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back