Your browser does not allow JavaScript!
JavaScript is necessary for the proper functioning of this website. Please enable JavaScript or use a modern browser.
Open Science Slovenia
Open Science
DiKUL
slv
|
eng
Search
Browse
New in RUL
About RUL
In numbers
Help
Sign in
Medgeneracijsko sodelovanje med vrtcem in domom starejših občanov
ID
Smrke, Erika
(
Author
),
ID
Devjak, Tatjana
(
Mentor
)
More about this mentor...
URL - Presentation file, Visit
http://pefprints.pef.uni-lj.si/5975/
Image galllery
Abstract
Slovenija je s strategijo trajnostnega razvoja družbe sprejela dejstvo, da bo omogočala kakovostno življenje vseh generacij (Smernice za vzgojo in izobraževanje za trajnostni razvoj, 2007). V Kurikulumu za vrtce (1999) na področju družbe lahko zaznamo, kako pomembno je, da otrok spoznava družbo, v kateri raste, živi in bo deloval. Odrasli pa smo tisti, ki vodimo otroka, da spoznava družbeno okolje, na katerega bo tudi aktivno vplival. Skozi področje družbe pa naj bi otrok tudi spoznaval zgodovino svojega kraja, kako so ljudje včasih živeli, in spoznaval tradicijo, običaje (prav tam). Medgeneracijsko sodelovanje ima tako vpliv na družbo, v kateri živimo, in tudi na družino, v kateri bivamo, saj prispeva k dobim medsebojnim odnosom, solidarnosti in strpnosti (Erenda, idr., 2014). Ramovš (2017) pravi, da bo družba napredovala in se razvijala, le če bo skrbela za sožitje vseh treh generacij. Za sožitje pa so potrebni temeljni človeški odnosi vseh treh generacij, na katerem začnemo graditi že v predšolskem obdobju (Ksenja Ramovš, 2013). Otroke zato vzgajamo za strpnost, medsebojno razumevanje in razvijanje pozitivne podobe staranja in starejših ljudi v družbi. Starejši pa imajo veliko izkušenj, zmožnosti in znanja, ki ga lahko prenašajo na mlajše generacije (Kralj, 2009). V empiričnem delu smo raziskovali, v kolikšni meri vrtci sodelujejo s starejšimi, v kakšni obliki sodelujejo, kako načrtujejo srečanja s starejšimi, ali obstajajo razlike v pogostosti sodelovanja med mestnimi in vaškimi vrtci pri sodelovanju s starejšimi ter izbiri dejavnosti, kakšni so pogledi strokovnih delavcev v vrtcu in strokovnih delavcev v domu starejših do sodelovanja med vrtcem in starejšimi ter kako se otroci in starejši odzovejo na medgeneracijsko sodelovanje in kaj jim doprinese. Pri raziskavi so z izpolnjevanjem anketnih vprašalnikov sodelovali vzgojitelji predšolskih otrok in delovni terapevti v domu starejših občanov, skozi intervjuje pa so sodelovali starostniki in otroci. Rezultati so pokazali, da vrtci 1–2-krat letno sodelujejo s starostniki v različnih oblikah, kot so sodelovanje s starimi starši, sodelovanje z domovi za ostarele in starostniki iz okolja. Dejavnosti med mestnimi in vaškimi vrtci se nekoliko razlikujejo, predvsem v tem, da v vaškem okolju poteka več gibalnih delavnic in več raziskovanja okolja, v katerem deluje vrtec. Vsi udeleženci v raziskavi pa razvijajo pozitiven odnos do medgeneracijskega sodelovanja med vrtcem in starostniki ter izražajo pomembnost tovrstnega sodelovanja že v predšolskem obdobju.
Language:
Slovenian
Keywords:
vrtec
Work type:
Master's thesis/paper
Typology:
2.09 - Master's Thesis
Organization:
PEF - Faculty of Education
Year:
2019
PID:
20.500.12556/RUL-110953
COBISS.SI-ID:
12599113
Publication date in RUL:
23.09.2019
Views:
1010
Downloads:
187
Metadata:
Cite this work
Plain text
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Copy citation
Share:
Secondary language
Language:
English
Title:
Intergenerational collaboration between kindergarten and home for the elderly
Abstract:
Sustainable society development is the strategy with which Slovenia shall enable a high quality of life for all generations (Guidelines for Education for Sustainable Development, 2007). The Curriculum for Kindergartens (1999) shows how important it is for children to explore social environment in which they grow up, live and are active in, while the adults are the ones that help a child explore this environment. A child would in this way learn local history, local tradition and local customs. Such intergenerational coopoeration has a positive effect on society and family since it develops good relationships, solidarity and tolerance (Erenda, idr., 2014). Ramovš (2014) finds that society can only progress if all three generations can coexist. Also, coexistance is easier to achieve if we start bringing generations together while a child is still in kindergarten (Ksenija Ramovš, 2013). A child can in this way be taught tolerance and understanding of older generation's place in society, while they would in return transfer their experience and knowledge on the younger generation (Kralj, 2009). In the empirical part we explored how much and in what way kindergartens cooperate with older generation, how they plan such meet-ups, is there a difference between urban and rural kindergartens' cooperation, kindergarten workers' perspective, what effect such cooperation has and how children and their parents respond to it. The survey of kindergarten teachers, kindergartners, retirement home therapists and seniors show that cooperations between children and seniors happen about 1-2 times per year. The seniors in such cases are usually grandparents of children, seniors in retirement homes or local seniors. The main difference between urban and rural kindergartens is that rural kindergartens have more outdoor activities and exploration of local areas. All survey participants have positive attitude towards intergenerational cooperation between kindergarten and seniors while also emphasise the importance of such cooperation at kindergarten age.
Keywords:
kindergarten
Similar documents
Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:
Back