Osrednja tema magistrske naloge je poučevanje francoskega jezika za odrasle priseljence v Franciji in natančneje v Parizu. Avtorica je nalogo razdelila v tri sklope. Prvi se nanaša na kontekst raziskave, v kateri obravnava jezikovno integracijo priseljencev v gostujoče okolje in jezikovna izobraževanja za odrasle priseljence v Franciji. V drugem sklopu se posveča teoretičnim izhodiščem na področju didaktike francoščine in preuči pojme kot so jezikovne potrebe, učni cilji, kompetence in didaktični pristopi. V empiričnem delu naloge pa raziskuje primer jezikovnega izobraževanja za odrasle migrante, ki je namenjeno popolnim začetnikom. Priseljenci se morajo za integracijo v novo okolje in tudi za čim bolj polno življenje (na socialnem, poklicnem, družbenem, kulturnem in drugih področjih) čim prej avtonomno sporazumevati v uradnem jeziku njihove gostujoče družbe in se vesti po pričakovanih socialnih normah. Priseljenec ima torej jezikovne in družbenojezikovne potrebe, ki jih jezikovna izobraževanja za migrante morajo zadovoljiti. Primer takega izobraževanja so "ASL" - družbenojezikovne oz. sociolingvistične delavnice, ki jih izvajajo razna društva v Parizu. Glavni učni cilj izobraževanj za odrasle migrante je pridobivanje kompetenc za samostojno življenje v novi državi. Kompetence, ki jih mora priseljenec pridobiti, so komunikacijske in socialne. K tem spadata tudi splošna razgledanost in poznavanje družbenokulturnih značilnosti gostujoče države in družbe. Najprimernejša didaktična pristopa za taka izobraževanja sta komunikacijski pristop in akcijsko usmerjeni pristop. Na popolni začetni ravni učenja in ponotranjanja jezika (raven A1.1 po Skupnem evropskem jezikovnem okviru) pa je pomembno, da učenci usvojijo osnovne jezikovne, komunikacijske in socialne zmožnosti. Na tej ravni je cilj, da se priseljenci lahko predstavijo in kaj povedo o sebi in da se orientirajo v času in kraju, v katerem živijo.
|