Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Tehniška historičnost pri poučevanju osnovnošolske tehnike in tehnologije : diplomsko delo
ID
Kastelic, Barbara
(
Avtor
),
ID
Jamšek, Janez
(
Mentor
)
Več o mentorju...
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/3730/
Galerija slik
Izvleček
Diplomsko delo zajema vlogo in obseg tehniške historičnosti pri poučevanju osnovnošolske tehnike in tehnologije in je primarno namenjeno učitelju tehnike. V delu ugotavljamo njeno stopnjo vključenosti v učbenikih in delovnih zvezkih za 6.–8. razred osnovne šole, izhajajoči iz učnega načrta tehnike in tehnologije. Najprej so opisani bistveni navezujoči se pojmi, kot so tehnika, tehnologija, invencija in inovacija. V nadaljevanju je predstavljen razvoj tehnike in tehnologije skozi čas, ki je razdeljen v pet obdobij. V vsakem za tehniko značilnem obdobju je izpostavljenih nekaj dominantnih odkritij. Prvo obdobje, prazgodovino, označujejo enostavni izdelki, kot so ogenj, lok, puščica. V drugem obdobju, v starem veku, ko se pojavijo prve civilizacije, omenjamo ročico, kolo, papir. Za srednji vek, tretje obdobje, je značilen izum mlina na veter ter kompas. Četrto obdobje, novi vek, zaznamuje industrijska revolucija parni stroj in za zadnje, peto obdobje, je značilna informacijska sodobnost, ki še traja. Sledi pregled učnega načrta, iz katerega so izpisani učni cilji in standardi, ki so primerjani z vsebinami iz učbenikov in delovnih zvezkov za 6. razred, 7. razred in 8. razred osnovne šole pri predmetu tehnika in tehnologija. Na podlagi pregleda podajamo predloge smiselnega vključevanja tehniške historičnosti po posameznih vsebinskih sklopih in pregledu doseganja zastavljenih ciljev. Delo zaključujemo z rezultati obravnavane tematike in podanimi ugotovitvami, ki bi izboljšali proces izobraževanja predmeta tehnike in tehnologije v osnovni šoli.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
tehniško izobraževanje
,
osnovna šola
,
tehnika in tehnologija
,
invencija
,
inovacija
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:
[B. Kastelic]
Leto izida:
2016
Št. strani:
V, 74 str., VII
PID:
20.500.12556/RUL-85683
UDK:
62:373.3(043.2)
COBISS.SI-ID:
11165257
Datum objave v RUL:
20.09.2017
Število ogledov:
1635
Število prenosov:
307
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
KASTELIC, Barbara, 2016,
Tehniška historičnost pri poučevanju osnovnošolske tehnike in tehnologije : diplomsko delo
[na spletu]. Diplomsko delo. B. Kastelic. [Dostopano 6 april 2025]. Pridobljeno s: http://pefprints.pef.uni-lj.si/3730/
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
History of technology at primary school design and technology teaching
Izvleček:
Thesis covers the role and scope of history of technology in teaching elementary design and technology compulsory subject in the 6th – 8th grade. It encompasses degree of historic involvement in design and technology curriculum and the existing textbooks and workbooks. It is primarily intended for a technology teacher. First, we describe the essential adjoining concepts such as engineering, technique, technology, inventions and innovations. Then we present the development of technique/engineering and technology through time, which is divided into five periods (prehistory, ancient times, the middle ages, new age and information modernity). In each of them we highlight some of the dominant discoveries. Further, we revise the curriculum from the technology -historic aspect and extract relevant learning goals and standards. The textbooks and workbooks goals and standards content coverage is examined. Based on the review we provide suggestions for meaningful involvement of history of technology by individual content sets and an overview of achieved goals. In conclusion, we present the results of the topics covered and give the conclusions to improve the engineering educational process of design and technology in elementary school.
Ključne besede:
engineering education
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Analiza hidrodinamičnih razmer ob zaklopnih zapornicah na bočnem prelivu
Razbremenitev Pake v Velenjsko jezero
Analiza hidravličnih razmer pri bočnih prelivih
Matematično modeliranje toka v ribjih stezah z vertikalnimi režami
Modelna podobnost in vpliv modelnega merila na prenos rezultatov fizičnega hidravličnega modela na prototip
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Termo-hidravlični model za načrtovanje in vodenje sistema daljinskega ogrevanja
Določevanje hitrostnega polja v dvofaznem toku
Hidravlična analiza vodooskrbnega sistema Senovo - Brestanica
Meritve tokovnega polja okrog osamljenega mehurja pare nad umetno ustvarjenim zarodnim mestom s tehniko meritve hitrosti s sliko sledilnih delcev
Prerotacija toka na vstopu v radialni rotor pri spremenljivih obratovalnih pogojih modela reverzibilne črpalne turbine
Nazaj