Članek se osredotoča na produktivno vlogo otrok v imigrantskih družinah in njihov različen prispevek k družini. Najprej predstavimo sodobno razumevanje otrok kot objektov starševskih emocionalnih in finančnih naložb, ki naj bi zagotavljale uspešnost otrok v prihodnosti. Naložbeni model vidi otroke kot pasivne prejemnike virov in dobrin. Nasproti temu predstavljamo raziskave, ki kažejo na različne prispevke otrok v imigrantskih družinah, ki vključujejo pomoč pri akademskem in jezikovnem izobraževanju staršev in bratov/sester, emocionalno delo in finančne prispevke družini. Pregled sklenemo s predstavitvijo dveh teoretskih perspektiv, na katerih temelji raziskovanje produktivne vloge otrok v imigrantskih družinah - teorije družbene izmenjave in kulture kolektivizma. Ti dve teoriji primerjamo s perspektivo relacijskega dela v ekonomski sociologiji, ki trdi, da prispevek otrok v imigrantskih družinah ni samo primer instrumentalne recipročnosti ali izraz kolektivizma, ampak je tudi sestavni del relacijskega dela, ki vsebuje dinamično pogajanje ekonomskih in socialnih odnosov znotraj in zunaj imigrantskih družin.
|