Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Zgodovinski oris prostega spisja na Slovenskem od leta 1850 do danes
ID
Blažič, Milena
(
Avtor
)
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2708
Galerija slik
Izvleček
Članek predstavlja zgodovinski pregled teorij šolskega prostega spisja od leta 1850 do danes, s štirimi pomembnimi prelomnicami. Najprej omenja začetnika spisja Majarja (1850) in nadaljevalca Praprotnika. Drugo obdobje zaznamujeta Bezjak in Lichtenwallner (1908), ki se zavzemata za »novi in ne več stari pouk spisja«. V to obdobje sodijo še jezikovne vadnice Bezjaka in Schreinerja ter čitanke Bajca, Rupla, Sovreta in Kolariča. Tretje obdobje predstavlja Šilih (1955), ki poskuša prevrednotiti poučevanje »z novim, in ne več starim načinom poučevanja spisja«. To obdobje nadaljujeta v petdesetih letih še Trdinova (1955–1964) in Silvester (1959/60). V osemdesetih in devetdesetih letih 20. stoletja se začnejo t. i. kreativne delavnice, spodbujene ne le z vplivom ameriških šol, ampak tudi z razvojem šolstva, didaktike materinega jezika in književnosti, večje demokratizacije pouka in novega pojmovanja otroka. To privede do delitve na pisateljske in pesniške delavnice na eni in šolsko ustvarjalno pisanje na drugi strani. Ob koncu 20. stoletja se začnejo uveljavljati sodobne teorije pisanja.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
prosti spisi
,
ustvarjalno pisanje
,
zgodovina
,
razvoj
,
didaktika
,
vaje
,
pisni proces
Tipologija:
1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2007
Št. strani:
Str. 231-244
PID:
20.500.12556/RUL-30557
UDK:
371.3:808(497.4)"1850/20
COBISS.SI-ID:
7282761
Datum objave v RUL:
11.02.2015
Število ogledov:
1857
Število prenosov:
142
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Ključne besede:
written composition
,
creative writing
,
history
,
development
,
teaching
,
activities
,
writing process
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj