Your browser does not allow JavaScript!
JavaScript is necessary for the proper functioning of this website. Please enable JavaScript or use a modern browser.
Open Science Slovenia
Open Science
DiKUL
slv
|
eng
Search
Browse
New in RUL
About RUL
In numbers
Help
Sign in
Zgodovinski oris prostega spisja na Slovenskem od leta 1850 do danes
ID
Blažič, Milena
(
Author
)
URL - Source URL, Visit
http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2708
Image galllery
Abstract
Članek predstavlja zgodovinski pregled teorij šolskega prostega spisja od leta 1850 do danes, s štirimi pomembnimi prelomnicami. Najprej omenja začetnika spisja Majarja (1850) in nadaljevalca Praprotnika. Drugo obdobje zaznamujeta Bezjak in Lichtenwallner (1908), ki se zavzemata za »novi in ne več stari pouk spisja«. V to obdobje sodijo še jezikovne vadnice Bezjaka in Schreinerja ter čitanke Bajca, Rupla, Sovreta in Kolariča. Tretje obdobje predstavlja Šilih (1955), ki poskuša prevrednotiti poučevanje »z novim, in ne več starim načinom poučevanja spisja«. To obdobje nadaljujeta v petdesetih letih še Trdinova (1955–1964) in Silvester (1959/60). V osemdesetih in devetdesetih letih 20. stoletja se začnejo t. i. kreativne delavnice, spodbujene ne le z vplivom ameriških šol, ampak tudi z razvojem šolstva, didaktike materinega jezika in književnosti, večje demokratizacije pouka in novega pojmovanja otroka. To privede do delitve na pisateljske in pesniške delavnice na eni in šolsko ustvarjalno pisanje na drugi strani. Ob koncu 20. stoletja se začnejo uveljavljati sodobne teorije pisanja.
Language:
Slovenian
Keywords:
prosti spisi
,
ustvarjalno pisanje
,
zgodovina
,
razvoj
,
didaktika
,
vaje
,
pisni proces
Typology:
1.16 - Independent Scientific Component Part or a Chapter in a Monograph
Organization:
PEF - Faculty of Education
Year:
2007
Number of pages:
Str. 231-244
PID:
20.500.12556/RUL-30557
UDC:
371.3:808(497.4)"1850/20
COBISS.SI-ID:
7282761
Publication date in RUL:
11.02.2015
Views:
1859
Downloads:
142
Metadata:
Cite this work
Plain text
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Copy citation
Share:
Secondary language
Language:
English
Keywords:
written composition
,
creative writing
,
history
,
development
,
teaching
,
activities
,
writing process
Similar documents
Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:
Back