izpis_h1_title_alt

Entangled ways of knowing: Learning transhumance on Grohot mountain pasture in Solčava
ID Vršnik, Elizabeta (Avtor), ID Repič, Jaka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Gregorič Bon, Nataša (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,59 MB)
MD5: 6E5ABB392BF48FEE5FE30BD7F21EEB74

Izvleček
This thesis looks at the multitude of entanglements that generate the local ways of knowing on Grohot, a mountain pasture in Solčavsko, Slovenia. The latter is shaped, reshaped and sustained by the transhumance practices of the farmers who graze their cattle on Grohot. The content focuses on the three interrelated realms that shape the ways of knowing on Grohot. Firstly, the political and socio-historical realm gives insight into a broader context, which is salient for the farming knowledge culture. Secondly, kinship and the nuclear family as the primary socialisation environment for assuring the material resources and know-how necessary for learning and practising transhumance. Thirdly, the broader social and geophysical environment of Grohot and Solčavsko embeds practical knowledge and generates the learning process. Ways of knowing of Grohot are closely interrelated to the local, site-specific know-how yet are always (re)shaped by the broader social, political and economic context of the respective area. Together, these interconnected realms shape the local ways of knowing that underscore the deep, experiential learning crucial for the preservation, continuity and sustainability of local farming and Grohot.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:ways of knowing, transhumance, mountain pastures, entanglement, know-how, Solčavsko
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-161225 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:08.09.2024
Število ogledov:264
Število prenosov:101
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Prepleteni načini vedenja: prenos znanj in učenje transhumance na planini Grohot, Solčava
Izvleček:
Magistrsko delo obravnava mnoštvo prepletov, ki ustvarjajo lokalne načine vedenja in znanja na planini Grohot na Solčavskem, v Sloveniji. Le ta, je oblikovana in ohranjana skozi prakse kmetov, ki jih na imenovani planini prakticirajo kmetje tekom sezonske paše goveda. Načini vedenja in znanja, ki se porajajo na planini Grohot so pogojeni z nizom okrilij. Naloga se osredinja na tri, med seboj prepletena okrilja. Prvo je politično in družbeno-zgodovinsko okrilje, ki obdaja obravnavano skupnost. Drugo okrilje predstavlja sorodstvo in ožja družina, ki nudi in zagotavlja materialno okolje in sredstva ter nematerialna znanja, potrebna za sezonsko pašo. Tretje pa je družbeno in geofizično okolje Grohota kot tudi Solčavskega, ki zajema praktično znanje in generira proces učenja. Načini poznavanja Grohota temeljijo na lokalnem in krajevno specifičnem znanju, ki je nenehno pogojeno in sooblikovano v kontekstu širšega družbenega, političnega in ekonomskega okrilja. Medsebojni preplet posameznih okrilij nenehno poustvarja lokalne načine vedenja in znanja, ki poudarjajo poglobljeno, izkustveno učenje, ključno za ohranitev in trajnost lokalne transhumance, kmetov kot tudi samega Grohota.

Ključne besede:načini vedenja in znanja, transhumanca, planine, mnoštvo prepletov, lokalno znanje, Solčavsko

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj