izpis_h1_title_alt

Simbolizem v Župančičevi drami Noč na verne duše
ID Jensterle-Doležal, Alenka (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (84,31 KB)
MD5: 2E86074124684DE2FFBD03A3B4850CF9
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-31/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V prispevku analiziramo prvo Župančičevo dramo Noč na verne duše (1904) v konteksu evropskega modernizma, predvsem v navezavi na Mauricea Maeterlincka. Enodejanka ima tipične simbolistične značilnosti: večpomenskost, simbole, ki izhajajo iz ljudskega imaginarija in mitologije, in kratko, koncentrirano dogajanje, v katerem se osebe približujejo iracionalnemu prostoru smrti. V slovenski tradiciji se Župančič navezuje na Trdinovo fantastiko, saj povezuje ljudske fantastične motive s krščansko eshatološko perspektivo. Kljub simboličnemu dogajanju je za igro značilna tudi socialna motivika, ki spominjana Finžgarjeve ljudske igre.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenska književnost, slovenska dramatika, moderna, simbolizem, slovanska dramatika, 20. st., dramsko delo Otona Župančiča
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2012
Št. strani:Str. 111-118
PID:20.500.12556/RUL-147958 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:821.163.6.09-2Župančič O.:82.02"18/19"
COBISS.SI-ID:50883938 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:17.07.2023
Število ogledov:965
Število prenosov:31
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenska dramatika
Uredniki:Mateja Pezdirc-Bartol
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2012
ISBN:978-961-237-541-6
COBISS.SI-ID:263953152 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:31
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
In this paper we analyse Noč na verne duše (Night of All Saints, 1904), the first play by the Slovene modernist Oton Župančič, in the context of European Modernism, in particular the influence of the symbolic plays of Maurice Maeterlinck. This one-act play has typical symbolist characteristics: polysemy, symbols taken from the folk imagination and mythology, and brief concentrated events in which the protagonists come close to the irrational space of death. In the Slovene tradition Župančič refers to the tales of Trdina, connecting folk fantasy themes and a Christian eschatological perspective, and in spite of the symbolic nature of events there are also social themes which remind us of Finžgar's village plays.

Ključne besede:plays of Oton Župančič, »Slovene moderna«, Slovene drama in »moderna«, symbolism in Slovene drama, Slavic drama in the 20. century

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj