Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Zgodovina javnih uslužbencev
ID
Povše, Martin Žan
(
Avtor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(284,36 KB)
MD5: B20BC879D9782104B2FC6643D6CCA8A8
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
https://www.fu.uni-lj.si/revija-fu-tura/
Galerija slik
Izvleček
V sodobnem času smo posamezniki v praktično vseh življenjskih obdobjih v stiku z javnimi uslužbenci. Glede na njihovo vlogo je tako za posameznike kot za oblastnike pomembno, kdo jo opravlja. Enako je veljalo v preteklosti, čeprav je bilo stikov s posamezniki manj. Zaradi nedosegljivosti gradiv, ki bi sistematično predstavila pogoje za zaposlitev javnih uslužbencev v zgodovini, se prispevek ukvarja z zgodovino do leta 1918. Raziskano je bilo, katere pogoje je moral posameznik izpolnjevati oziroma katere lastnosti in kompetence je moral imeti, da je lahko postal javni uslužbenec skozi zgodovino. Ker je obdobje pred letom 476 manj raziskano, je bilo slednjemu posvečeno največ pozornosti in nanj ekstrapoliran Pusićev oziroma Raadscheldersov in Rutgersov model stopenj razvoja vloge javnih uslužbencev na skupnosti Sumercev, Akadijcev, Asircev, Egipčanov, Grkov in Rimljanov. Na podlagi deduktivne in sintezne metode je bil določen prvi izbirni postopek na Kitajskem v dinastiji Han (od 206 pr. Kr. do leta 220) in pojav prve javne uslužbenke v Egiptu pred približno 5000 leti. Ugotovljeno je bilo, da je javni uslužbenec od približno 3000 pr. Kr. moral upoštevati bonton, poznati družbena pravila (»zakone«) in do 11. stoletja tudi verske vsebine. Razen redkih izjem je bil do približno 17. stoletja osebni služabnik oblastnikov. Tisti, ki niso imeli najnižjih položajev, so morali imeti kompetenci branja in pisanja, saj je bilo do približno 15. stoletja njihovo delo predvsem kopiranje zapisov. Višji javni uslužbenci so morali imeti kompetence menedžerjev.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
zgodovina
,
javna uprava
,
javni uslužbenec
,
družbena vloga
,
kompetence
,
pisava
Vrsta gradiva:
Članek v reviji
Tipologija:
1.04 - Strokovni članek
Organizacija:
FU - Fakulteta za upravo
Status publikacije:
Objavljeno
Različica publikacije:
Objavljena publikacija
Datum objave:
01.01.2023
Leto izida:
2023
Št. strani:
Str. 30-36
Številčenje:
Letn. 2, št. 1
PID:
20.500.12556/RUL-144526
UDK:
35:93/94-057.91
ISSN pri članku:
2820-5138
COBISS.SI-ID:
142637315
Datum objave v RUL:
28.02.2023
Število ogledov:
795
Število prenosov:
66
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del revije
Naslov:
Fu-tura. študentska revija Fakultete za upravo
Založnik:
Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo
ISSN:
2820-5138
COBISS.SI-ID:
116904195
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Ključne besede:
history
,
public administration
,
public employee
,
social role
,
competencies
,
writing system
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj