izpis_h1_title_alt

New technology or new monopolies? : Amazon’s elusive retail revolution
ID Rus, Andrej (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (967,66 KB)
MD5: 46FD8DC77E2160FE40637412DAEC1ED1

Izvleček
Technology companies are often described by their founders and analysts as holding the potential to disrupt the industry and revolutionise the world. In this article, we focus on Amazon Inc. as one of the trillion-dollar technology companies that are credited with having disrupted its industry. The article provides an evaluation framework built around disruptive innovation and radical innovation theories. This framework is used to assess the extent to which Amazon Inc. has revolutionised retail industry. Based on this framework, it is argued that Amazon is not a disruptor because it has not created new markets but entered existing ones. We use this framework to analyse the retail sales process and its components and show that Amazon’s technology has not brought architectural changes to the retail sales process or radically change its component parts. It is concluded that Amazon’s success is not the result of technology and innovation but arises from its monopoly that has been built on the traditional retail model

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:new tech, disruptive innovation, radical innovation, Amazon, retail
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:30.09.2022
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 682-706, 785-786
Številčenje:Letn. 59, št. 3
PID:20.500.12556/RUL-142957 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:[316.334.2: 330.341.1]:[339.371:077]
ISSN pri članku:0040-3598
DOI:10.51936/tip.59.3.682–706 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:128602115 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:06.12.2022
Število ogledov:496
Število prenosov:49
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Nova tehnologija ali novi monopoli?
Izvleček:
Ustanovitelji tehnoloških podjetij pogosto trdijo, da imajo njihova podjetja potencial, da temeljito preobrazijo svojo vejo industrije in revolucionirajo svet. V tem članku se osredinim na podjetje Amazon Inc., ki mu stroka pripisuje zasluge za preobrazbo področja drobne prodaje. V članku skušam preverjati to trditev na sistematičen način s pomočjo evalvacijskega okvirja, ki sem ga razvil na podlagi teorij o radikalnih inovacijah in disruptivnih inovacijah. Na podlagi izvedene analize pridem do sklepa, da Amazon ni preobrazil drobnoprodajne industrije, ker ni razvil novih trgov, pač pa je zgolj zajel obstoječe povpraševanje. V nadaljevanju analiziram drobnoprodajni process in njegove komponente ter pokažem, da Amazonova tehnologija ni niti prinesla arhitekturnih sprememb v tem procesu niti ni radikalno spremenila njegovih komponent. Članek sklenem z ugotovitvijo, da Amazonov uspeh ni rezultat tehnoloških inovacij, temveč rezultat monopolnih praks, ki jih je Amazon uspel vzpostaviti s pomočjo naprednih tehnologij

Ključne besede:nova tehnologija, disruptivne inovacije, radikalne inovacije, Amazon, maloprodaja, prodaja na drobno

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj