Ustanovitelji tehnoloških podjetij pogosto trdijo, da imajo njihova podjetja potencial, da temeljito preobrazijo svojo vejo industrije in revolucionirajo svet. V tem članku se osredinim na podjetje Amazon Inc., ki mu stroka pripisuje zasluge za preobrazbo področja drobne prodaje. V članku skušam preverjati to trditev na sistematičen način s pomočjo evalvacijskega okvirja, ki sem ga razvil na podlagi teorij o radikalnih inovacijah in disruptivnih inovacijah. Na podlagi izvedene analize pridem do sklepa, da Amazon ni preobrazil drobnoprodajne industrije, ker ni razvil novih trgov, pač pa je zgolj zajel obstoječe povpraševanje. V nadaljevanju analiziram drobnoprodajni process in njegove komponente ter pokažem, da Amazonova tehnologija ni niti prinesla arhitekturnih sprememb v tem procesu niti ni radikalno spremenila njegovih komponent. Članek sklenem z ugotovitvijo, da Amazonov uspeh ni rezultat tehnoloških inovacij, temveč rezultat monopolnih praks, ki jih je Amazon uspel vzpostaviti s pomočjo naprednih tehnologij
|