izpis_h1_title_alt

Socialne zvrsti odrskega govora treh najbolj gledanih predstav sezone 2015/2016 v osrednjeslovenskih gledališčih
ID Kovačič, Klasja Zala (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,81 MB)
MD5: 62BD1D896387DE333A27E7B0E18B2282
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-38/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V osemdesetih letih 20. stoletja se je po zatonu narodno-jezikovne obrambne in jezikoslovno normativne vloge gledališkega lektorja pojavila še danes prevladujoča poetično ustvarjalna vloga. Več ustvarjalnosti in svobode v izražanju na odru pomeni večjo možnost uporabe različnih zvrsti jezika. Prispevek obravnava socialne zvrsti govorjenega jezika sodobnih gledaliških predstav, pri čemer se opira na Toporišičevo opredelitev knjižnopogovornega in neknjižnega pogovornega jezika v Slovenski slovnici. Predmet raziskave so vzorci replik iz treh gledaliških predstav, premierno uprizorjenih v sezoni 2015/16, ki so bile v tem času najbolj obiskane: Faust (režiser Tomaž Pandur, SNG Drama Ljubljana), Čudežna terapija (režiserka Tijana Zinajić, MGL) in Butnskala (režiser Vito Taufer, SMG).

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, socialne zvrsti, govorjeni jezik, jezikovnozvrstna analiza, splošnopogovorni jezik, odrski govor, sodobne gledališke predstave, Faust, Čudežna terapija, Butnskala
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
Št. strani:Str. 297-304
PID:20.500.12556/RUL-138195 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.163.6:792
DOI:10.4312/Obdobja.38.297-304 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:44134403 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.07.2022
Število ogledov:1086
Število prenosov:107
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenski javni govor in jezikovno-kulturna (samo)zavest
Uredniki:Hotimir Tivadar
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2019
ISBN:978-961-06-0259-0
COBISS.SI-ID:302184960 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:38
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
In the 1980s, the language consultant's primary role in the theatre of implementing national language policy and formulating normative language gave way to the creative poetic role, which still predominates. Creative freedom and freedom of expression have increased the instances of using different linguistic varieties on stage. The article discusses social varieties of spoken Slovene, drawing on Toporišič's definition, in contemporary theatre. The research analyses passages of dialogue taken from the three of the most popular theatre performances premiered in central Slovene theatres in the season 2015/16: Faust (director Tomaž Pandur, Slovene National Theatre Drama Ljubljana), Čudežna terapija (Couple Therapy; Tijana Zinajić, Ljubljana City Theatre) and Butnskala (Bangrock; Vito Taufer, Slovene Youth Theatre).

Ključne besede:Slovenian, social varieties, spoken language, analysis of linguistic varieties, general colloquial language, stage speech, contemporary theatre

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj