izpis_h1_title_alt

načrt za konservatorsko-restavratorski poseg na ikoni iz zbirke Narodnega muzeja Slovenije
ID Stojičić, Emilija (Avtor), ID Trček Pečak, Tamara (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,45 MB)
MD5: 684DEFD7F5ECB305596EFA19694FCDC6
.pdfPDF - Priloga, prenos (3,12 MB)
MD5: A7A9E571FDE827740A5CB015539CEB06

Izvleček
Moje diplomsko delo z naslovom Načrt za konservatorsko-restavratorski poseg na ikoni iz zbirke Narodnega muzeja Slovenije obsega teoretični in praktični del. V teoretičnem delu sem opisala tehnologijo izdelave ikon. V prvem delu praktične naloge sem opisala trenutno stanje umetnine in predstavila tehnologijo izdelave. V drugem delu pa sem se osredotočila na izdelavo tehnološke študije in izvedbo konservatorsko-restavratorskih posegov. Diplomska naloga je razdeljena na štiri poglavja. V prvem sem opisala splošno uporabo materialov skozi zgodovino in njihovo medsebojno kombinacijo na primeru ikone. Obravnavala sem karakteristike uporabljenih materialov in tehniko ter tehnologijo nastanka ikone. V drugem delu je opisan primer, na katerem sem delala v okviru prakse in je hkrati predmet moje diplomske naloge. Izbiro metode dela in uporabo materialov sem izbirala gleda na predhodne izkušnje, presojo mentorjev, strokovno literaturo in izsledke naravoslovnih preiskav. Opisani so nosilec, podloga, barvne plasti, kovinski sloji in zaključni sloji, ki imajo lahko precejšen vpliv na končni videz umetnine. Sledi opis trenutnega stanja ikone, vzrokov nastanka poškodb in predlog potrebnih koservatorsko-restavratorskih posegov. V zadnjem delu so opisani pomen kopistike in moje izkušnje pri praktičnem delu naloge. Odločitev za izdelavo tehnološke študije ikone izhaja iz moje želje prodreti v notranjost umetnine, njeno strukturo in sestavo. S kopiranjem sem želela preučiti rokopis ikonopisca. Glavni namen pa je bil ikono predstaviti širši javnosti, in sicer kakšna je bila, preden je lak potemnel in spremenil videz ikone, saj odstranjevanje potemnelega laka zaenkrat še ni v načrtu.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:konservatorstvo-restavratorstvo kulturna dediščina tabelno slikarstvo zgodovina slikarskih tehnik materiali diplomska naloga
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:ALUO - Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/RUL-130880 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:18.09.2021
Število ogledov:1022
Število prenosov:83
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Proposal for conservation-restoration intervention on icon in the collection of the National museum of Slovenia
Izvleček:
My Diploma thesis Conservation-restoration intervention plan of the panel painting from the National Museum of Slovenia collection, consists of a theoretical and a practical part. In the theoretical part I describe the current state of a concrete artworkand present how it was made. In the practical part I focus on the production of thetehnological study of the original and the restoration plan. My Diploma thesis has four main parts. In the first part I describe thegeneral use of materials throughout history and how to combine them on the presented icon. I research the characteristics of the materials andtechniques used inthe icon production. In the second part I discuss a concrete example I worked on. The selection of working methods and used materials were influenced by my previous experiences, mentor's decisions, professional literature and the results of scientific research. I describe the current state of the icon painting: the carrier, substrate, painted layers, metal and finishing layers, all of which have an influence on the final appearance of the artwork. After that I determine the damage caused by time and weathering and suggest conservation-restoration interventions. In the last part I describe the significance of copying. The decision to make a tehnological study comes from my desire to get to know the piece inside and out; to study its structure and materials. I try to grasp the essence of iconography. My main point is to show the public how the painting looked like at the time of its creation as it isnow hidden beneath the layers of aged and darkened varnishes.

Ključne besede:conservation-restoration cultural heritage panel painting history of painting techniques materials BA thesis

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj