izpis_h1_title_alt

Enakost glede na spol in socialni položaj z vidika medosebne metafunkcije v učbenikih za slovenščino kot materinščino v osnovni šoli
ID Rodela, Martina (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,68 MB)
MD5: 9B6AB10D09D7F037D4D6B031E84BB768
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-39/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek preučuje izražanje družbene enakosti v primeru spola in socialnega položaja na medosebni metafunkciji v večkodnih učbenikih za slovenščino kot materinščino od 1. do 5. razreda, izdanih po letu 1945. Osredotoča se na pravopisna poglavja. Od prenove učnega načrta za slovenščino (1998) avtorji nekoliko pogosteje z jezikom izražajo oba spola, očitnejši pa je porast izbire slikovnih predstavitev z liki obeh spolov, prikazanih enakovredno. Večinoma se izogibajo izpostavljanju socialnega položaja naslovnika.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:večkodno besedilo, družbena enakost, medosebna metafunkcija, učbeniki, osnovna šola
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2020
Št. strani:Str. 175-183
PID:20.500.12556/RUL-126755 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:81\'42:811.163.3(075.2)
DOI:10.4312/Obdobja.39.175-183 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:38086403 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.05.2021
Število ogledov:578
Število prenosov:173
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenščina - diskurzi, zvrsti in jeziki med identiteto in funkcijo
Uredniki:Jerica Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2020
ISBN:978-961-06-0388-7
COBISS.SI-ID:33858563 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:39
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
This paper focuses on the expression of equality in the case of gender and social position in the interpersonal metafunction in the orthography chapters of the multimodal textbooks for Slovene as a mother tongue from 1st to 5th grade published since 1945. Since the revision of the curriculum for Slovene (1998), authors more often express both genders in the language. More obvious is the choice of pictures with female and male characters, which are shown equally. In general, they avoid exposing the social position of the addressee.

Ključne besede:multimodal text, equality, interpersonal metafunction, textbooks, primary school

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj