Učne strategije predstavljajo enega izmed najpomembnejših dejavnikov pri učenju tujega jezika. Strategije postajajo vedno bolj zanimive vse več raziskovalcem, ki se osredotočajo predvsem na pozitivne rezultate, ki jih prinaša uporaba strategij pri učenju tujega jezika. Študije dokazujejo, da so učenci, ki so bolj uspešni pri učenju, hkrati tudi učenci, ki uporabljajo različne učne strategije, ki ustrezajo njihovim učnim stilom. Učenje z uporabo učnih strategij namreč postane bolj avtonomno in posledično tudi učenci postanejo samostojnejši. Učne strategije jim pomagajo pri pripravi ne le na univerzitetni študij, ampak tudi na življenje po zaključenem šolanju. Poznamo veliko dejavnikov, ki vplivajo na izbiro učnih strategij in njihovo uporabnost. Zato je izjemnega pomena, da je učitelj (ali profesor) seznanjen s temo učnih strategij, ter da je sposoben svetovati in voditi učenca pri izbiri prave ali pravih strategij, ki mu/ji ustrezajo glede na njegov/njen učni stil, in pa tudi glede na določeno snov. Z analizo odgovorov anketnega vprašalnika, ki je vključeval 60 slovenskih dijakov (iz Gimnazije Ljutomer, Nove Gorice, Ptuja in Škofje Loke) in 78 norveških dijakov iz gimnazij Ås in Ski (Akershus) sem uspela izpeljati primerjavo uporabe učnih strategij med njimi in določiti najbolj in najmanj uporabljene strategije za učenje besedišča in slovnice. Rezultati morda presenečajo: slovenski dijaki uporabljajo več strategij kot norveški, ter pogosteje, še posebej kognitivne in spominske strategije, medtem ko so najmanj uporabljene strategije v obeh državah družbene strategije.
|