Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Odgovornost prevoznika po Konvenciji o pogodbi za mednarodni prevoz tovora po cesti
ID
Mesesnel, Maša
(
Avtor
),
ID
Podobnik, Klemen
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(941,98 KB)
MD5: C88A19F6D603E8AC8A68B959E3DD09FE
Galerija slik
Izvleček
Odgovornost prevoznika je eno temeljnih vprašanj, s katerim so se ukvarjali ustvarjalci ob pripravljanju CMR konvencije. Prevoznik odgovarja za škodo, ki nastane v posebej določenem časovnem okviru. Časovni okvir predstavlja obdobje od prevzema tovora v prevzemnem kraju do dostave tovora v namembni kraj. Na podlagi CMR konvencije je odgovornost prevoznika vzpostavljena za poškodbo ali izgubo tovora ter za zamudo pri dostavi. Obstoj škode mora dokazati tožnik. Izključitev odgovornosti prevoznika je možna na podlagi splošnih oprostilnih ali posebnih privilegiranih razlogov. Obstoj teh razlogov za izključitev odgovornosti je dolžan dokazovati prevoznik. Vendar izključitev odgovornosti prevoznika nikakor ne pride v poštev, v kolikor je prevoznik ravnal zlonamerno (wilful misconduct) ali v taki opustitvi, ki jo pristojno sodišče šteje za zlonamerno (wilful misconduct). Prevoznik, ki je spoznan za odgovornega za nastanek škodnega dogodka, je dolžan plačati odškodnino. Na tem mestu ne pridejo v poštev splošna pravila obligacijskega prava, saj bi za prevoznika predstavljala preveliko finančno breme. CMR konvencija nudi višinske omejitve pri izplačilu odškodnine. Višinska omejitev je odvisna od oblike škodnega dogodka, za katerega odgovarja prevoznik (poškodba, izguba, zamuda pri dostavi). Iz preučevanja sodne prakse je razvidno, da uporaba določb CMR konvencije ni poenotena, saj imajo sodišča pri svojem odločanju preveč manevrskega prostora.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
transportno pravo
,
odgovornost prevoznika
,
splošni oprostilni razlogi
,
posebni privilegirani oprostilni razlogi
,
višinska omejitev odškodnine
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Organizacija:
PF - Pravna fakulteta
Leto izida:
2018
PID:
20.500.12556/RUL-103577
COBISS.SI-ID:
16359505
Datum objave v RUL:
20.09.2018
Število ogledov:
5544
Število prenosov:
916
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
MESESNEL, Maša, 2018,
Odgovornost prevoznika po Konvenciji o pogodbi za mednarodni prevoz tovora po cesti
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 14 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=103577
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Carrier's Liability under the Convention on the Contract for the International Carriage of Goods by Road
Izvleček:
The Carrier’s liability was one of the fundamental issues that creators were dealing with during the preparation of CMR Convention. The carrier is liable for damage arising in special time frame. The time frame of carrier’s liability represents the period from takingover the cargo at receiving point to the delivery of the cargo at its destination. According to the provisions of CMR Convention carrier is liable for any loss or damage which happens in that specific time frame and also for damage which occure, because of delay in delivery. The plaintif must prove the existence of the damage. The carrier can also relieve himself of liability. He must prove the existence of circumstances according to Article 17(2) of CMR Convention or existence of special risks under Article 17(4) of CMR Convention. Exclusion of carrier’s liability is by no means possible if damage was caused by his wilful misconduct of by such default as, in accordance with the law of the court, is considered as equivalent to wilful misconduct. The carrier who is found responsible for the occurance of damage is obliged to pay compensation. Transport law is special legal branch so we can not apply the general rules of the law of obligations. CMR Convention contains special provisions that limit the amount of carrier’s liability. The height of the limit depends on form of damage (loss, damage, delay in delivery). Review of case law shows that the application of provisions of CMR Convention is still not unified especially, because the courts have too much room for maneuver in making decisions.
Ključne besede:
transport law
,
carrier’s liability
,
general risks
,
special risks
,
limitation of the carrier’s liability
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Kant, Confucianism, and "global rooted philosophy" in Taiwan
Družbena povezanost ženske identitete z identiteto matere
Evropskost Rusije
Pomembnost logotipa za prepoznavnost podjetja
Vizualna identiteta mesta
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Avtohtonistične teorije
Socialna projekcija v socialni motivaciji ter implikacije za socialno resničnost
Samouresničujoča se prerokba
Zgodovinski roman med nacionalno identiteto, ideologijami in "zgodovinskimi žanri"
Vizualna identiteta držav kot element označevanja
Nazaj