Magistrsko delo pregleduje prisotnost španske in hispanoameriške književnosti pri pouku slovenščine v slovenskih gimnazijah po l. 1945. V prvem delu obravnava temeljne določilnice sodobnega pouka književnosti, preučuje specifičnosti gimnazijskega bralca in razlaga sodobne poglede na kanon kot enega izmed ključnih dejavnikov za izbiro besedil v slovenskem gimnazijskem prostoru. Pregleduje tudi ugotovitve o vlogi svetovne književnosti pri pouku slovenščine in predstavi temeljna načela pouka književnosti pri tujem jeziku s poudarki na španščini v slovenskem gimnazijskem prostoru. Izsledki o prisotnosti besedil španske in hispanoameriške književnosti temeljijo na analizi učnih načrtov in učbeniških sestavov od l. 1945, pri čemer se upoštevajo sočasne družbenopolitične, kulture in didaktične značilnosti. Natančneje oriše aktualno stanje in pomanjkljivosti pri izbiri ter obravnavi analiziranih književnosti.My Masters Thesis examines the presence of Spanish and Hispanic American literature in lesson plans in Slovene secondary schools after 1945. To begin, I am researching the fundamental roots of modern literature and teaching. This is specificially taking into consideration the secondary school reader and how it is being interpreted by them as one of the key factors for the selection of texts in Slovene schools. An overview is made of the findings on the role of world literature in Slovene curriculums and on the presence of the fundamental principles of teaching in a foreign language with an emphasis on Spanish. The findings of the presence of Spanish and Hispanic American literature will be based on an analysis of curricula and textbooks from 1945 onward, taking into account the contemporaneous, sociopolitical, cultural and didactic features. More specifically it outlines the current situation and the drawbacks in the selection and reading of the analyzed literature.
|