izpis_h1_title_alt

Vpogled v stanje govornih nastopov vzgojiteljev in učiteljev razrednega pouka : magistrsko delo
ID Klopčič, Urška (Avtor), ID Petek, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4571 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Predmet magistrskega dela se osredinja na področje govornih nastopov pedagoških delavcev – vzgojiteljev (predšolska vzgoja) in učiteljev (razredni pouk). Ozaveščenost o pomenu omenjene aktivnosti za vzgojno-izobraževalni proces pomembno vpliva na kakovost govornih nastopov v praksi, zato je pomembno ozaveščanje na tem področju in vrednotenje stanja oz. napredka. V teoretičnem delu je predstavljen pojem javnega govornega nastopanja in umestitev tega v pedagoškem procesu. V nadaljevanju je govorno nastopanje opredeljeno še z opisom elementov z vidika retorike in jezikoslovja, opisana so merila za vrednotenje govornih nastopov ter povzeta številčno-opisna ocenjevalna lestvica za vrednotenje govornih nastopov vzgojiteljev in učiteljev razrednega pouka. Z raziskavo v empiričnem delu smo ugotovili, da se vzgojitelji in učitelji razrednega pouka zavedajo pomena visoko razvite zmožnosti uspešnega govornega nastopanja, ki pa ni tako dobro razvita, kot bi si želeli. Sodelujoči so v povprečju izrazito pozorni na njihov govorni ritem oz. hitrost govorjenja, izstopa pa tudi element vidnih nebesednih spremljevalcev govorjenja, ki pa mu pomembnost pripisujejo predvsem vzgojitelji. To potrjuje tudi ocena, ki temelji na številčno-opisni ocenjevalni lestvici. S pomočjo le-te pa smo ugotovili, da učitelji razrednega pouka skozi govorno nastopanje tvorijo slovnično pravilnejša besedila kot vzgojitelji. Nekatera področja govornega nastopanja so sodelujoči ocenili slabše, kot so v praksi zastopana, in druga boljše, zato so se med samooceno in oceno prek številčno-opisne ocenjevalne lestvice pojavila odstopanja, ki se kažejo predvsem na področju smiselno prisotne uporabe nebesednega jezika.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:številčno-opisna ocenjevalna lestvica, merila za vrednotenje govornega nastopanja
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[U. Klopčič]
Leto izida:2017
Št. strani:175 str.
PID:20.500.12556/RUL-94142 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.3(043.2)
COBISS.SI-ID:11645769 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:24.08.2017
Število ogledov:1108
Število prenosov:272
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:An insight into the state of oral performances of preschool teachers and primary education teachers
Izvleček:
The master's thesis focuses on the area of educators’ oral performances - pre-school teachers’ (pre-school education) and teachers’ (primary education) oral performances. The awareness of importance of this activity for educational process importantly influences the quality of oral performances in practice, therefore the awareness in this area and assessment of the progress is significant. The theoretical part presents a concept of the public appearance and implementing the concept into the educational process. Further on, it defines oral performance by using elements of rhetoric and linguistics, describes evaluation criteria of oral performance as well as numerical-descriptive assessment scale for assessing pre-school teachers’ and teachers’ oral performances. In the empirical part of the research, we came to conclusion that pre-school teachers and primary school teachers are aware that highly developed skills of oral performance are important; yet, they are not as developed as one would wish. Participants involved in the research are very attentive to their speech rhythm and speaking pace, whereas pre-school teachers also put stress on the elements of non-verbal communication. The assessment based on the numerical-descriptive assessment scale confirms the findings. By using the assessment scale, we found out that during oral performance primary school teachers produce grammatically well-formed texts more compared to pre-school teachers. The participants evaluated some areas of oral performance worse than are represented in practice and some better; thus, there are some deviations shown between self-assessment and assessment based on the numerical-descriptive assessment scales, especially in the area of reasonable usage of non-verbal communication.

Ključne besede:speech skill, teacher, primary education, govorna sposobnost, učitelj, osnovnošolski pouk

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj