izpis_h1_title_alt

Dobre prakse uvajanja sprememb in profesionalni razvoj pedagoških delavcev : diplomsko delo
ID Sedmak, Nika (Avtor), ID Lojk, Maruša (Avtor), ID Turnšek, Nada (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Razpotnik, Špela (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4568 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Diplomsko delo predstavlja sedem različnih zgodb pedagogov in pedagoginj, ki jim je skupna inovativnost, močna vizija in strast do tega, kar počnejo; vsi so ustanovitelji pedagoških praks, pristopov ali/in ustanov, ki v pedagoški prostor prinašajo prepoznavne novosti. Raziskava zajema kvalitativno analizo intervjujev z omenjenimi aktivnimi posamezniki, ki so v slovenski pedagoški prostor vpeljali celovite in dolgoročne spremembe konvencionalnega pedagoškega delovanja. Opisana je njihova profesionalna in osebna življenjska pot, ki nakazuje (uspešno) spoprijemanje z različnimi notranjimi in zunanjimi ovirami ter neuspehi. Diploma vključuje tudi sklop delavnic z otroki 3. in 4. razreda Osnovne šole Livada, izvedenimi na podlagi ugotovitev iz intervjujev. Izražena so bila mnenja intervjuvancev o pomenu vključevanja otrok v proces izobraževanja ter njihovega aktivnega soustvarjanja, ki so bila tudi v praksi preizkušena. Na osnovi delavnic in pogovorov, ki so sledili, sva pridobili tudi mnenja in predstave otrok o soustvarjanju šole po njihovih zamislih. S pomočjo analiziranja navedenih primerov dobrih praks so raziskani elementi profesionalnega in osebnega razvoja, pomen vseživljenjskega učenja ter ozaveščanja in preoblikovanja subjektivnih teorij. Zapisane so konkretne izkušnje soočanja in premagovanja ovir. Raziskan je doprinos osebne, strokovne podpore in virov opolnomočenja, tako na delovnem mestu kot v osebnem življenju. Predstavljeni so tudi pomembni dejavniki uspešnega vodenja organizacij ter pomen sodelovanja in povezovanja. Med subjektivnimi dejavniki je izpostavljena tudi vloga strasti pri opravljanju poklica. Sogovorniki so delili svoje življenjske poti, ki so si med seboj različne, zato njihovih primerov ne moremo posplošiti, saj nakazujejo, da ni enotne poti za doseganje pozitivnih/inovativnih sprememb na področju pedagoškega delovanja. Na osnovi rezultatov raziskovanja pa je vseeno mogoče izpostaviti nekaj ključnih dejavnikov, ki lahko k temu pripomorejo, in sicer so to viri opolnomočenja, način uspešnega soočanja in premagovanja ovir, oblikovanje vizije, strast pri delu, povezovanje ter vseživljenjsko učenje.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:osebni razvoj, podpora, kreativnost, ovire, uvajanje sprememb, vodenje, sodelovanje, subjektivne teorije, strast
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[N. Sedmak in M. Lojk]
Leto izida:2017
Št. strani:113 str.
PID:20.500.12556/RUL-94139 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:371.13/.16(043.2)
COBISS.SI-ID:11644233 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:24.08.2017
Število ogledov:1444
Število prenosov:226
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Good practices for implementing changes and professional development of pedagogical workers
Izvleček:
The Thesis represents seven different stories of pedagogical workers, who have innovation in common, and share a strong vision and passion to work. They are all founders of innovative pedagogical practices, approaches and/or institutions. This research includes qualitative analyses of interviews with active individuals who implemented holistic and long-term changes in the Slovenian educational field. Interviewees shared their professional and personal life paths impeded with a variety of internal and external barriers, setbacks and their (successful) solutions. They expressed their opinions about the importance of active participation and involvement of children in the educational process. Therefore, dissertation contains a set of workshops conducted with 3rd and 4th grade children of primary school Livada based on the findings from the interviews. Based on the workshops and conversations that followed we gathered children’s opinions and ideas regarding their co-creation of the school process. Elements of professional and personal development, the importance of lifelong learning and awareness of implicit theories are explored through the analysis of examples of good practices. Concrete experiences of facing and overcoming barriers are also a part of the Thesis. Our research focused on the contribution of personal, professional support and other sources of empowerment in the workplace as well as in personal life. Moreover, important factors for effective leadership in organizations and advantage of cooperation and integration are presented. Furthermore, passion for work is highlighted among the implicit factors. The interviewees shared their different life paths and thus their cases cannot be generalized. Additionally, there is no single way to achieve positive/innovative changes in the educational field. Although, based on the research results it is still possible to highlight some key factors that can contribute to this, for example: sources of empowerment, successful ways of coping and overcoming barriers, establishing a vision, passion, cooperation and lifelong learning.

Ključne besede:educationalist, career development, pedagog, poklicni razvoj

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj