izpis_h1_title_alt

Empirična evalvacija procesa avtomatske klasifikacije sentimenta na finančni domeni
ID RUTAR, SAŠO (Avtor), ID Robnik Šikonja, Marko (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Mozetič, Igor (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,44 MB)
MD5: 01259D8F0AC45878C040A4CA600A0FCC
PID: 20.500.12556/rul/dac2638b-dc31-4d7d-a2d0-a2af7ba5f911

Izvleček
V tem diplomskem delu obravnavamo specifične vidike sistema za avtomatsko analizo sentimenta v tvitih. Naš sistem za analizo sentimenta temelji na tehnikah strojnega učenja in tekstovnega rudarjenja, kot sta predstavitev besedil z vrečami besed in metoda podpornih vektorjev. S sistemom obdelamo podatkovni tok kratkih sporočil (tvitov) na temo finančnih trgov, specifično na temo trgovanja z delnicami, v razponu dveh let. Vsako sporočilo avtomatsko klasificiramo v pozitivni, negativni ali nevtralni razred, kar predstavlja sentiment oziroma stališče do delnice, ki je omenjena v sporočilu. Sentiment torej v našem primeru odraža stališče govorca in v primeru pozitivnega ali negativnega razreda predstavlja nagib k nakupu ali prodaji delnice. Za izgradnjo klasifikacijskega modela uporabimo relativno velik nabor označenih podatkov, ki sestoji iz približno pol milijona tvitov, ki so jih ročno označili eksperti. Za potrebe analize smo razvili evalvacijsko platformo in pripadajočo metodologijo, ki nam omogoča, da z zaporedjem poskusov lahko odgovorimo na številna vprašanja, ki se pojavijo pri aplikacijah analize sentimenta v industrijskih okoljih. Pri analizah upoštevamo časovno sosledje sporočil v podatkovnih tokovih in tako omogočimo sprotno merjenje uspešnosti sistema tudi v produkcijskih okoljih. Rezultati analize nam med drugim razkrijejo (i) najprimernejši algoritem za klasifikacijo, (ii) optimalno velikost in vzorčenje (redčenje) podatkov za ročno označevanje, (iii) odvisnost med uspešnostjo klasifikacije in časovno oddaljenostjo od označenih primerov, (iv) vpliv prisotnosti duplikatov v podatkih in (v) obnašanje izbrane klasifikacijske metode v območju negotovosti ob hiper ravnini klasifikatorja z metodo podpornih vektorjev.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:analiza sentimenta, strojno učenje, rudarjenje mnenj, Twitter, obdelava naravnega jezika, klasifikacija, metoda podpornih vektorjev, empirična evalvacija, finančno trgovanje, delnice
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/RUL-91200 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:24.03.2017
Število ogledov:1455
Število prenosov:369
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Empirical evaluation of automatic sentiment classification process in financial domain
Izvleček:
In this thesis, we explore several specific aspects of Twitter sentiment analysis. Our system for sentiment analysis is based on machine learning and text mining techniques, such as the bag-of-words representation of texts and support vector machine classifier. We employ our system to analyze a stream of short messages (tweets) about financial markets, specifically about stock trading, in the time span of two years. We classify each message into positive, negative, or neutral class, which represent the sentiment or stance towards the stock mentioned in the message. The term sentiment in our case thus denotes the stance of the author (speaker) and in the case of positive or negative class represents the author’s leaning towards buying or selling the stock. To build the classification model, we employ a relatively large gold standard which consists of approximately a half million tweets hand-labeled by the domain experts. For the purpose of this analysis, we developed an evaluation platform and a methodology that allow us, by conducting a series of experiments, to answer various questions which arise when applying sentiment analysis in industrial settings. In the evaluation processes, we take the temporal nature of the data into account and thus enable continuous monitoring of performance of live systems. The results of the analysis reveal (i) the most appropriate classification algorithm, (ii) the optimal size of the labeled data and subsampling method, (iii) the relationship between the classifier performance and the time lag from the training data, and (iv) the effect of duplicated tweets (e.g., retweets), and (v) the behavior of the employed classification method in the uncertainty area near the hyper-plane of support vector machine classifier.

Ključne besede:sentiment analysis, machine learning, opinion mining, Twitter, natural language processing, classification with support vector machine, empirical evaluation, financial trading, stocks

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj