izpis_h1_title_alt

Spodbujanje celostnega razvoja otroka po vzgojno-izobraževalnem programu ʺVzgoja za življenjeʺ
ID Kurent Golob, Meta (Author), ID Polak, Alenka (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

URLURL - Presentation file, Visit http://pefprints.pef.uni-lj.si/4406/ This link opens in a new window

Abstract
Čas, ki ga otrok preživi v šoli, ima velik in pomemben vpliv na njegov razvoj in nadaljnje življenje. V teoretičnem delu magistrskega dela so opredeljena temeljna področja otrokovega razvoja; telesno-gibalni, čustveni in socialni, kognitivni ter razvoj volje oz. storilnostne motivacije. Posamezna področja razvoja so med seboj tesno povezana. Pomembno je, da je otrok uravnoteženo deležen spodbud na vseh področjih razvoja, da okolje z otrokom dela kot s celoto in se ne ukvarja zgolj s posameznim razvojnim področjem. Med otrokovim odraščanjem se intenzivnost razvoja na posameznih področjih spreminja. V magistrskem delu so opisane glavne značilnosti nekaterih zasebnih šol, ki delujejo v Sloveniji. Med njimi je tudi šola, ki sledi vzgojno-izobraževalnemu programu »Vzgoja za življenje«, kjer je eno glavnih načel prav načelo spodbujanja celostnega razvoja otroka. V empiričnem delu sem raziskala, v kolikšni meri je celosten razvoj otroka upoštevan v šoli, ki deluje po vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje«. Z namenom, da pregledam situacijo iz različnih zornih kotov, sem opravila triangulacijo metod raziskovanja. Zanimalo me je, v kolikšni meri je načelo celostnega razvoja otroka izraženo v končnih poročilih o napredovanju otroka, kako je načelo celostnega razvoja otroka upoštevano pri pouku in kaj o tem mislijo starši, katerih otroci se šolajo po omenjenem vzgojno-izobraževalnem programu. Opravila sem kvalitativno raziskavo, za boljši pregled pa sem končna poročila o napredovanju učencev, šolanih po vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje«, primerjala s končnimi spričevali učencev, šolanih po javnem vzgojno-izobraževalnem programu. Raziskava je pokazala, da je največji del pouka v vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje« namenjen kognitivnemu razvoju otrok. Sledijo dejavnosti, ki spodbujajo čustven in socialni razvoj posameznika, za njimi so glede na delež aktivnosti pri pouku tiste, ki spodbujajo telesni razvoj, najmanjši delež pa je dejavnosti, ki spodbujajo razvoj volje. Vsebinska analiza končnih spričeval in poročil o otrokovem napredovanju je pokazala, da v obeh vzgojno-izobraževalnih programih največ stavkov opisuje otrokov kognitivni razvoj, najmanj pa razvoj otrokove volje (storilnostne motivacije). Končna spričevala javne šole vsebujejo statistično pomembno večji delež stavkov, ki opisujejo otrokov kognitivni razvoj kot končna poročila o otrokovem napredovanju v vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje«. Nasprotno se v končnih poročilih o otrokovem napredovanju po vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje« na čustveni in socialni razvoju nanaša večji delež stavkov kot v spričevalih javne šole. To kaže, da končna poročila o otrokovem napredovanju v vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje« posegajo na več področij razvoja kot spričevala javne šole. Starši otrok, ki se šolajo po vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje« menijo, da omenjeni vzgojno-izobraževalni program spodbuja celosten razvoj otroka, to opažajo tudi v poročilih o otrokovem razvoju, poleg tega pa se jim zdijo tudi dejavnosti pri pouku zdijo celostno naravnane. Zadovoljni so s komunikacijo z učitelji in v veliki meri opažajo, da se celostno delo z otrokom v šoli izraža tudi na njihovem življenju izven časa, ki ga preživijo v šoli. Opažajo, da otrok pozna tehnike za umirjanje in jih zna uporabiti, da je v času šolanja v vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje« dodatno razvil občutek za soljudi ter da ima boljšo samopodobo in pozitivnejši pogled na svet kot pred šolanjem v omenjenem vzgojno-izobraževalnem programu.

Language:Slovenian
Keywords:Celosten razvoj otroka
Work type:Master's thesis/paper
Typology:2.09 - Master's Thesis
Organization:PEF - Faculty of Education
Year:2017
PID:20.500.12556/RUL-91145 This link opens in a new window
COBISS.SI-ID:11489097 This link opens in a new window
Publication date in RUL:25.08.2017
Views:3131
Downloads:340
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Encouraging integrated child development within the educational programme "Education for life"
Abstract:
A child’s time, spent in school, has a major impact both on their development and their future life. The theoretical part of this Master's degree defines the main areas of child development: the physical development and movement skills, emotional and social development, cognitive development and development of human will, i.e. achievement motivation. The latter areas are closely related to each other. It is of utmost importance that children are equally encouraged in all areas of their development and that the environment treats them as a whole as opposed to only addressing one aspect of child development (e.g. cognitive development). As a child is growing up, the intensity of development in different areas varies. The degree identifies the main characteristics of some of the private schools in Slovenia. One of them is a school, based on the educational programme, called »Education for Life«, with encouraging the integrated child development as one of its main principles. The empirical part of the degree focuses on answering the question, to what extent the school, following the »Education for Life« programme, can in fact take into account the integrated child development. With the aim of gathering knowledge from different perspectives, a »triangulation« research method has been applied. The degree offers insight into how much the integrated child development concept is being reflected in final reports on a child's progress, how the same concept affects class lessons and what is the parents', whose children are being educated in the fore mentioned educational programme, stance on the subject matter.The qualitative research has been carried out and to get a better view, also the final reports on children's progress from the school following the educational programme »Education for Life« have been compared to final report cards of children enrolled in public schools. The research showed that the majority of class lessons according to »Education for Life« programme placed the emphasis on cognitive development of a child. That is being followed by activities, encouraging emotional and social development of an individuum, then there are activities, encouraging a child's physical development and the least attention is being given to the activities that encourage the human will (achievement motivation). The substantial analysis of final report cards and reports on children's progress showed that both, private and public educational programme, describe a child's cognitive development in the majority of sentences and the least focus is placed on the development of human will (achievement motivation). Final report cards of a public school contain a statistically important higher ammount of sentences, addressing the child's cognitive development than reports on children's progress under the »Education for Life« educational programme. On the contrary, more sentences focus on the emotional and social development under the »Education for Life« educational programme than in the final report cards obtained in a public school. The parents of children, enrolled in the educational programme »Education for Life« believe the fore mentioned educational programme encourages the integrated development of a child. They observe it both in reports on children's progress as well as in wholistically oriented class lessons activities. They are satisfied with the level of communication with the teachers and to a large extent notice that the impacts of the integrated approach in school extend to their life outside school. They note that the child is familiar with relaxation techniques and knows how to use them, has a greater sense of empathy than before enrolling in the »Education for Life« programme, has a better self-image and a more positive view of the world.

Keywords:Integrated development of a child

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back