izpis_h1_title_alt

Utelešenost in čuječnost - kaj imata skupnega tako pri učencih kot pri učiteljih?
ID Geršak, Vesna (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/4352/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V tehnološko razvitih družbah potreba po fizičnih, utelešenih aktivnostih v vsakdanjem življenju, izražanju in komunikaciji izginja. Izginjanje fizične aktivnosti je za otrokov razvoj kritična, saj je raznolika fizična aktivnost osnova za zdrav razvoj in učenje. V prispevku so povzeti glavni zaključki raziskave o prepričanjih in stališčih 112 učiteljev o vlogi gibalnih dejavnosti pri učenju in poučevanju, načinih vključevanja giba v pouk in učinkih, ki jih zaznavajo učitelji pri učencih. Pridobljeni podatki so primerjani v odnosu do učiteljeve zaznave samoučinkovitosti in izgorelosti pri poučevanju. V raziskavi so uporabljeni kvantitativni in kvalitativni raziskovalni pristopi. Glavni rezultati raziskave kažejo, da je izobraževanje iz ustvarjalnega giba pripomoglo k pozitivnim stališčem učiteljev o učenju skozi gib. Po izobraževanju so se stališča učiteljev do ustvarjalnega giba in načini uporabe giba pri učencih spremenili v smeri celostnega in izkustvenega učenja in poučevanja. Pozitivni učinki pristopa se po mnenju učiteljev odražajo predvsem na čustveno-socialnem in kognitivnem razvoju otrok. Prav tako se je po izobraževanju in uporabi ustvarjalnega giba v praksi povečala zaznava učiteljeve samoučinkovitosti, občutje izgorelosti pa se je zmanjšalo. Rezultati pričajo, da uporaba giba pri učenju in poučevanju pripomore k psihičnemu blagostanju tako učencev kot tudi učiteljev. Z integracijo giba v učni proces namreč otrokom poleg lažjega razumevanja učne snovi omogočamo občutenje lastnega telesa, igro, usmerjanje svojih misli v gibne kreacije, sprostitev, povezanost s sošolci. Otrok (in učitelj) se ob tem zaveda svojih misli, zaznav, počutja, čustev in telesa – govorimo lahko o tako imenovanem stanju zavesti v danem trenutku, ki je prav tako lastno čuječnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:celostno učenje in poučevanje
Vrsta gradiva:Drugo
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2016
Št. strani:187-198
PID:20.500.12556/RUL-88880 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11306569 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.08.2017
Število ogledov:1666
Število prenosov:293
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Students' and teachers' embodiment and mindfulness - what do they have in common?
Izvleček:
The need for physical, embodied activities in everyday life and communication in technologically advanced societies is gradually disappearing. The lack of physical daily activity may be critical for children's development. Diverse physical activity represents the basis for healthy development and learning. This paper summarizes the main conclusions of a research on beliefs and attitudes of 112 teachers, concentrating on the role of physical activity within learning and teaching methods and integration of movement in the teaching and the effects perceived by the teachers and the pupils. The data obtained were compared in relation to teachers' perceptions of self-efficacy and burnout in teaching. The study used quantitative and qualitative research approaches. The main results of the research show that the training on the use of creative movement contributed to the positive attitudes of teachers about learning through movement. After the training, the teachers' attitudes toward the creative movement and the usage of movement in classroom changed in the direction of a holistic and experiential teaching and learning. The positive effects of the method, according to the teachers reflected mainly in the social-emotional and cognitive development of children. Likewise, the use of creative movement in practice increased the perception of teachers' self-efficacy and decreased feeling of burnout. The results show that the use of movement in learning and teaching contributes to the psychological well-being of both pupils and teachers. In addition to the ease of understanding of the subject matter, the integration of the movement into the learning process enables the perception of one's own body, play, directing their thoughts to movement creations, relaxation and relationship with classmates. During the process, children (and the teacher) are more aware of their thoughts, perceptions, feeling, emotions and their body – we can talk about the so-called state of consciousness at a given moment, typical for mindfulness.

Ključne besede:holistic learning and teaching

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj