Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Stališče do lastnega govora pri predšolskih otrocih pri katerih jecljanje izzveni
ID
Novšak Brce, Jerneja
(
Avtor
)
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/4338/
Galerija slik
Izvleček
Jecljanje je multidimenzionalna motnja, ki se odraža kot motnja tekočnosti govora (podaljševanja, ponavljanja, zastoji ...), ki obsega tri vidike – čustvenega, vedenjskega in kognitivnega. Najpogosteje se jecljanje pojavi v predšolskem obdobju in kot pravi Bloodstein (1995) lahko izzveni tudi še tri leta po samem začetku pojava jecljanja ali pa vztraja. Stališče do lastnega govora pri predšolskih otrocih, ki jecljajo, je dokazano bolj negativno kot stališče do lastnega govora pri njihovih vrstnikih, zato je negativno stališče do lastnega govora pri otrocih, ki jecljajo, eden izmed pokazateljev na pravo jecljanje in na potrebo po uvedbi terapije. Cilj raziskave je bil ugotoviti ali se stališča do lastnega govora med predšolskimi otroki, ki jecljajo, in njihovimi vrstniki, pri katerih jecljanje izzveni, razlikujejo. Rezultati so bili pridobljeni na vzorcu 49 predšolskih otrok, ki jecljajo in 75 predšolskih otrok, ki govorijo tekoče. Ugotovili smo, da med otroki, pri katerih jecljanje vztraja in tistih, kjer jecljanje po določenem času izzveni, obstaja statistično pomembna razlika v stališčih do lastnega govora, kar pomeni, da negativno stališče do lastnega govora pri otrocih, ki jecljajo, kaže na manjšo verjetnost izzvenevanja jecljanja, torej je dejavnik, ki vpliva na vztrajanje jecljanja.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
jecljanje
Vrsta gradiva:
Drugo
Tipologija:
1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2016
Št. strani:
406-420
PID:
20.500.12556/RUL-88639
COBISS.SI-ID:
11405897
Datum objave v RUL:
31.08.2017
Število ogledov:
1630
Število prenosov:
273
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Communication attitude in preschool children who recover from stuttering
Izvleček:
Stuttering is multidimensional disorder, which is reflected as fluency disorder (prolongations, repetitions, blocks …) and has three aspects - emotional, behavioral and cognitive. Most often, stuttering occurs in pre-school age and Bloodstein (1995) said that stuttering may recover also three years after the beginning of the phenomenon of stuttering or can be persistent. Communication attitude of preschool children who stutter is statistically more negative than communication attitude of their peers, so the negative communication attitude in preschool children who stutter can be one of the indicators of the persistent stuttering and can show the need for initiation of therapy. The aim of the study was to determine whether the communication attitude in children who stutter and their peers who recover from stuttering differ. Data are based on a normative sample of 49 preschool children who stutter and 75 preschool children who do not stutter. We determine that there is a statistically significant difference in communication attitude among children whose stuttering persists and those who recover from stuttering, which means that a negative communication attitude in children who stutter shows that stuttering recovery is less likely, therefore, negative communication attitude is a factor that affects the persistence of stuttering.
Ključne besede:
stuttering
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj