izpis_h1_title_alt

Baterije: e-učna enota
ID Štirn, Simona (Avtor), ID Genorio, Boštjan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Jerman, Ivan (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/4246/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Baterije so sinonim za večjo mobilnost, olajšale so nam vsakodnevna opravila, skrb za zdravje, rešujejo nam življenja, posredno pa nas tudi zabavajo. Brez baterij ali drugih prenosnih virov energije (gorivne celice, superkondenzatorji), si današnjo družbo težko predstavljamo. Ne le v prenosnih napravah, baterije postajajo vse bolj pomembne tudi pri shranjevanju energije, pridobljene iz obnovljivih virov za tisti čas, ko pridobivanje energije ni mogoče (noč, brezvetrje) ali ob izpadih oz. preobremenitvah električnega omrežja. Različne projekcije kažejo, da se bo njihova uporaba v prihodnosti eksponentno povečala. Povod za izdelavo diplomskega dela je bila pomembnost baterij za našo družbo, razumevanje njihovega delovanja, dejstvo, da za veliko otrok končanje osnovne šole pomeni tudi konec splošnega izobraževanja ter hipoteze, da te vsebine zaradi hitrega razvoja v zadnjem času še niso dovolj dobro pokrite v učnem načrtu. Namen diplomskega dela je proučiti strokovno literaturo za področje baterij, proučiti trenutno dostopne učbenike za osnovne šole na temo baterij in na podlagi izsledkov pripraviti učno enoto, ki bo omogočala učencem osnovne šole pridobiti osnovna znanja s področja baterij. Z namenom pokritja še širšega kroga populacije, je priprava učnega gradiva z vizualizacijo osnovnih procesov v bateriji, predstavljena tudi na medmrežju. V prvem delu diplomskega dela se najprej seznanimo s teoretično podlago za nastanek učne enote. V analizi so podani podatki iz učnega načrta za naravoslovje, tehniko in tehnologijo, kemijo ter fiziko, nato še izpiski iz učbeniških kompletov potrjenih učbenikov v tiskani obliki za šolsko leto 2015/2016, ki se dotikajo teme baterij. Sledi priprava učne enote z eksperimenti in predlog za umestitev teme o baterijah in njihovem delovanju v učni načrt za kemijo. Vedoželjni lahko tematiko ponovijo na medmrežju v interaktivni obliki. Priloge diplomskega dela omogočajo učitelju izvedbo učne enote na temo baterij.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:galvanski člen
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/RUL-87472 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11364169 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:31.08.2017
Število ogledov:1530
Število prenosov:283
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Batteries: an e-learning unit
Izvleček:
Batteries are synonymous for greater mobility. They facilitate our everyday activities, health issues, save our lives and indirectly they also entertain us. It is difficult to imagine today's society without batteries or other transmission energy sources (fuel cells, super capacitors). Not only in portable devices, batteries are becoming increasingly important for the storage of energy generated from renewable sources, especially when energy recovery is not possible (at night, no wind), or when there is a failure or overloaded electrical network. Various projections show that their use will increase exponentially in the future. The main reason for the thesis was the importance of batteries for our society and understanding of their functioning. For many children the completion of primary school also means the end of general education and therefore the hypothesis that these contents have not yet been covered in the curriculum due to the rapid development recently, is also very important. The purpose of the thesis is to examine the scientific literature in the field of batteries, to consider the currently available textbooks for primary schools on the topic of batteries and to prepare a teaching unit, based on findings, which will enable primary school students to acquire basic knowledge in the field of batteries. In order to cover even a wider range of the population the preparation of teaching materials by visualizing basic processes in batteries is also presented on the Internet. In the first part of the thesis we get acquainted with the theoretical basis for the formation of the teaching unit. The analysis presents data from the curriculum in science, engineering and technology, chemistry and physics. Then the extracts from the textbook sets of approved textbooks in printed form for the academic year 2015/2016 in relation to the topics of batteries are presented. This is followed by preparing lesson plans and experiments with suggestions for inserting the topic of batteries and their functioning in the curriculum for chemistry. Anyone eager for knowledge can repeat the topic on the Internet in an interactive format. Enclosed items of thesis allow the teacher to carry out teaching unit on batteries.

Ključne besede:galvanic cell

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj