izpis_h1_title_alt

Med besedilom in vizualno podprto pripovedjo : primerjava pravljice in risanke
ID Strnad, Barbara (Avtor), ID Saksida, Igor (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/4093/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Diplomsko delo obravnava primerjavo dveh del Rudyarda Kiplinga, Knjige o džungli in Druge knjige o džungli, s skavtskim priročnikom Mavglijeve zgodbe in dvema serijama risank Knjiga o džungli, ki jih je izdala Založba kaset in plošč RTV Slovenija. Začenja se s teoretično predstavitvijo obravnavanih pojmov, tipologije proznih književnih vrst, pravljice, motivov, tem, etičnih prvin ter vrednot v mladinski književnosti, risanke in skavtov. Sledi življenjepis Rudyarda Kiplinga in pregled dostopnosti njegovih del v slovenskih knjižnicah. Nato smo primerjali Knjigo o džungli, Drugo knjigo o džungli, Mavglijeve zgodbe in risanke Knjiga o džungli. Preučili smo zunanjo in notranjo zgradbo del, ki so bila primerjana glede na naslednje elemente: književna zvrst, književna vrsta, število izdanih/obravnavanih zbirk, število poglavij/epizod, zaporedje poglavij/epizod, pripovedovalec, književni čas, književni prostor, književne osebe, snov, teme in motivi, književno dogajanje ter etika in vrednote. Primerjavi sledi razpravljalni zapis ugotovitev. Zaključni del diplomskega dela obravnava zastopanost Kiplingovih del v učnem načrtu za slovenščino, predstavitev povezave med avtorjem in skavtstvom ter predstavitev možnosti za doseganje nekaterih operativnih učnih ciljev pri pouku slovenščine z vzorcem učne priprave za obravnavo odlomka književnega dela v razredu, ki vključuje elemente skavtske metode. V sklepu so obravnavane zastavljene hipoteze, ki smo jih na podlagi raziskave potrdili ali ovrgli.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Rudyard Kipling, skavti
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[B. Strnad]
Leto izida:2016
Št. strani:VI, 109 str.
PID:20.500.12556/RUL-87028 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:82-343:791.228(043.2)
COBISS.SI-ID:11312713 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.09.2017
Število ogledov:2935
Število prenosov:254
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Between text and visually supported narrative – comparison of a fairy tale and a cartoon
Izvleček:
The thesis deals with the comparison between the two books written by Rudyard Kipling, The jungle book and The second jungle book, Scout handbook The Mowgli stories and the cartoon series The jungle book, published by the Publishing and Record Label RTV Slovenia. It begins with the theoretical presentation of the discussed concepts, typology of prose, fairy tales, motives, themes, ethics and values in Children’s literature, cartoons and scouts. These topics are followed by a Rudyard Kipling's biography and revision of the availability of his work in the Slovenian libraries. Furthermore we can find a comparison between The jungle book, The second jungle book, Mowgli stories, cartoons The jungle book, which focuses on literary types, external and internal structure of the works. The works were compared based on the following elements: literary genre, literary type, the number of issues, the number of chapters/episodes, the sequence of chapters/episodes, the narrator, literary time, literary place, characters, motives, themes, ethics, values and the content. The comparison is followed by a interpretative discussion of the conclusions of research. In the final part of the thesis it was revised where in the Curriculum for Slovene Rudyard Kipling is mentioned, what the bond between the author and scouting is, and how to achieve some of the operational goals from the Curriculum for Slovene. The revision is followed by a sample of how to prepare literature lesson using a part of The jungle book and the elements of the Scout method. In the conclusion the hypothesis are proved or disproved.

Ključne besede:fairy tale, cartoons, comparative analysis, pravljica, risanke, primerjalna analiza

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj