izpis_h1_title_alt

France Kralj in Benetke
ID Kropivšek, Hana (Avtor), ID Kemperl, Metoda (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/3890/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
France Kralj, »oče slovenske moderne umetnosti«, je vodilna osebnost slovenskega ekspresionizma in poznejše nove stvarnosti. V diplomskem delu bomo analizirali njegovo bolj znano slikarsko delo Spomin na Benetke ali Moja žena z benečanskim ozadjem, kot so jo preimenovali za nekaj časa. Slika je bila naslikana leta 1932 za umetnostno razstavo Portret ženske v slovenski moderni umetnosti in je danes del stalne zbirke umetniških del Moderne galerije v Ljubljani. Po opisu osnovnih podatkov slike nadaljujemo s formalno analizo, ki se začne z določanjem snovi in nadaljuje z oblikovanjem telesnosti, oblikovanjem prostora in določanjem figuralne kompozicije ter konča z opisom svetlobe in barve. Formalni analizi sledi ikonografska analiza, kjer so podrobneje analizirani pomen in vsebina posameznih elementov slike ter njihova medsebojna povezanost. Za tem sledi ikonološka analiza, kjer je obravnavano delo postavljeno v kontekst prostora in časa, v katerem je nastalo. Tukaj je predstavljeno, kako je življenje in okolje umetnika vplivalo na vsebino in izvedbo slike. Končani analizi slike sledi pedagoški del diplomskega dela, kjer je predstavljen način, kako z metodo Ways In priznane londonske galerije Tate likovno delo interpretirati učencem. V ta namen je izdelan tudi delovni list, ki je predstavljen v prilogi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:France Kralj
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2015
PID:20.500.12556/RUL-86132 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11221321 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.09.2017
Število ogledov:1787
Število prenosov:280
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:France Kralj and Venice
Izvleček:
France Kralj, the 'father of Slovene contemporary art', is a leading figure of the Slovenian expressionism and, later, the New Objectivity in Slovenia. In this thesis, we analyse one of his best known paintings, Remembering Venice, historically also referred to as my wife with a Venetian background. The painting was created in 1932 for the »Portrait of a woman in Slovenian modern art« art exhibition and is now part of the permanent collection of the Modern Gallery in Ljubljana. After describing the basic features of the painting, we proceed with the analysis of the form, beginning by determining the theme and continuing with the creation of physicality, creating space setting, figural composition, and, finally, a description of light and colour. An iconographic analysis follows the analysis of the form, analysing in detail the meaning and content of individual image elements and their interconnection. Then, iconological analysis was conducted, where the inspected artwork is set in the spatial and temporal context of its creation. Here, the life and work of the artist is presented, and the effect on the painting, both the subject and the execution. In the pedagogical section of this dissertation, the Ways In method by the Tate Gallery is introduced, explaining how the artwork can be introduced to students. A worksheet demonstrating the method is shown in the attachment.

Ključne besede:France Kralj

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj