izpis_h1_title_alt

Likovna umetnost v prvem triletju novomeških osnovnih šol : diplomsko delo
ID Hribar, Nina (Avtor), ID Tomšič Amon, Bea (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/3744/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V diplomskem delu z naslovom Likovna umetnost v prvem triletju novomeških osnovnih šol so predstavljena likovna področja ter njihove značilnosti, znotraj njih pa likovne tehnike, ki se pojavljajo oz. so primerne za prvo triletje osnovne šole. Predstavljeno je likovno vrednotenje kot del likovnega pouka in njegov pomen. Navedeni so splošni cilji pri pouku likovne vzgoje, ki naj bi jih učenec usvojil skozi proces likovne vzgoje. Del teoretičnega dela zavzemata preverjanje in ocenjevanje, kot segment pri zaključku likovne naloge. Predstavljeni so kriteriji za izbiro likovne tehnike, in sicer starost učencev, njihova osebnost ter psihomotorika. Del teorije je namenjen izbiri likovnega motiva, primernemu likovnemu okolju za ustvarjanje ter razstavljanju likovnih del in pomenu le-tega za učence. Na koncu so kratko predstavljene posamezne osnovne šole, sodelujoče v raziskavi. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki dajejo vpogled v stanje likovne vzgoje v splošnem pomenu v prvem triletju petih novomeških šol. Sodelovalo je 31 od skupno 44 učiteljic. Rezultati raziskave so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je sestavljen iz 28 vprašanj, od tega iz 23 vprašanj zaprtega in 5 vprašanj odprtega tipa. Za analizo odgovorov je bila uporabljena deskriptivna metoda. Analiza raziskave je pokazala, da se učiteljice v skladu z učnim načrtom poslužujejo vseh likovnih področij, znotraj njih pa izbirajo različne likovne tehnike. Za izbiro določenega likovnega področja se odločajo večinoma na podlagi razpoložljivosti materialov in orodij, katerih pomanjkanje nekaterim povzroča težave, ter na podlagi v naprej določenega delovnega načrta. Najredkeje uporabljeno likovno področje je grafika, učenci pa najraje ustvarjajo na področju slikanja, kiparstva in risanja. Učbenik je pri pouku likovne vzgoje uporabljen manj pogosto. Rezultati so pokazali, da učiteljice spodbujajo razstavljanje likovnih del učencev v šolskem območju in da se zavedajo pomena ustreznega likovnega okolja za ustvarjanje. Na podlagi rezultatov je bilo ugotovljeno, da je pouk likovne vzgoje v razredih anketirank raznolik, vendar so kljub temu določene likovne tehnike še premalo v uporabi ter da se učiteljice pri izvedbi določenih likovnih nalog srečujejo z različnimi izzivi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:likovna vzgoja, prvo triletje, likovna področja, likovne tehnike, materiali
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[N. Hribar]
Leto izida:2016
Št. strani:102 str.
PID:20.500.12556/RUL-85712 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.32.016:74(043.2)
COBISS.SI-ID:11170633 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:20.09.2017
Število ogledov:1513
Število prenosov:182
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Art in the first triennium of elementary schools in Novo mesto
Izvleček:
The thesis entitled Visual arts in the first three years of elementary schools in Novo Mesto presents visual arts disciplines and their main characteristics, including art techniques applied in these disciplines, taught in or suitable for the first three years of elementary school. Artistic evaluation as part of art education and its importance is discussed. General learning objectives of visual arts lessons—skills that are to be achieved by students through art education—are specified. Part of the theoretical analysis focuses on evaluation and assessment as a segment of completing an art task. Criteria for selecting art techniques are identified, namely: the age of the students, their personality and psychomotor skills. Another section of the theoretical part addresses the topic of selecting the visual motif, providing a suitable environment for artistic creation and exhibiting works of art and its importance for the students. Finally, individual elementary schools participating in the research are briefly presented. The empirical part introduces the results of the research, providing an insight into the state of art education in its general sense in the first three years of study at five schools in Novo Mesto. 31 out of a total of 44 elementary school teachers participated in the research. The results of the research were obtained using a questionnaire consisting of 28 questions: 23 close-ended and 5 open-ended ones. The responses were analyzed using the descriptive method. The research showed that the teachers, in accordance with the Curriculum, employ all the disciplines of visual arts, selecting various art techniques within them. When selecting a visual arts discipline, their decisions are largely based on the predetermined work plan and the availability of appropriate materials and tools—the lack of which poses problems to some of the teachers surveyed. The least used visual arts discipline is graphic art; students most enjoy painting, sculpture, and drawing. Textbooks are not often used in visual arts classes. The results also showed that teachers encourage exhibiting students’ art works in the school premises and appreciate the importance of providing a proper creative environment. Based on the results, it was found that the respondents’ visual arts classes are fairly varied; however, certain art techniques are not sufficiently represented, and that the teachers face various challenges in the implementation of certain art tasks.

Ključne besede:visual arts in the first triennium of elementary school education

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj