izpis_h1_title_alt

Policy change and policy learning in post-socialist wildlife policy in Slovenia : a case study of hunting rights
ID Šinko, Milan (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/db/pdfs/TiP2015_6_Sinko.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
The article is a case study of the formation of wildlife policy, taking hunting rights in Slovenia as a specific example. The main analytical goal is to identify the presence of policy learning in the formation of wildlife policy in the period 1990-2004. This was a period when, owing to the process of social and political transition, the dynamic of policy formation was particularly strong. The research model is based on the theory of policy learning and policy diffusion and incorporates a review of the existing body of research on policy learning in other transition countries and in Slovenia. To identify the presence of policy learning, we used indicators of instrumental, social and political learning. Our main hypothesis, namely, that policy learning was not the trigger of policy change, was tested by applying the following mechanisms of policy diffusion: emulation, coercion and economic competition. We demonstrated the presence of political learning which led to changes in hunting rights, corresponding to the concept of institutional adjustment or patching. Instrumental and social learning were not detected, nor were mechanisms of policy diffusion.

Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2015
Št. strani:Str. 1056-1076, 1245
Številčenje:Letn. 52, št. 6
PID:20.500.12556/RUL-85431 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:351:639.1(497.4)
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:33785181 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:20.09.2016
Število ogledov:938
Število prenosov:106
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Visoka šola za politične vede, Visoka šola za politične vede, Visoka šola za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Izvleček:
Članek predstavlja študijo primera oblikovanja politike divjadi na primeru lovskih pravic v Sloveniji. Poglavitni analitični namen članka je ugotoviti navzočnost javnopolitičnega učenja pri oblikovanju politike divjadi v obdobju 1990%2004. Gre za obdobje družbene tranzicije, v katerem je bila dinamika oblikovanja politik močno povečana. Raziskovalni model je oblikovan na teoriji javnopolitičnega učenja in razširitve javne politike ter vsebuje tudi pregled obstoječe literature na temo javnopolitičnega učenja v preostalih tranzicijskih državah in v Sloveniji. Za določitev prisotnosti učenja smo uporabili indikatorje instrumentalnega, družbenega in političnega učenja. Izhodiščno hipotezo, da javnopolitično učenje ni bilo vzrok javnopolitične spremembe, smo preverili z uporabo naslednjih mehanizmov razširitve javne politike: emulacije, prisile in ekonomskega tekmovanja. Dokazali smo prisotnost političnega učenja, ki je vodilo v spremembo lovskih pravic na način, ki ustreza konceptu institucionalne prilagoditve - popravljanja. Instrumentalnega in družbenega javnopolitičnega učenja nismo dokazali, kot tudi ne mehanizmov razširitve javne politike.

Ključne besede:lovstvo, lovske pravice, politika divjadi, učenje

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj