izpis_h1_title_alt

Učinkovitost konstruktivističnega modela opismenjevanja
ID Mivšek, Maja (Avtor), ID Valenčič Zuljan, Milena (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Saksida, Igor (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/3598/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V magistrskem delu se bomo osredinili na sodoben, konstruktivističen model opismenjevanja, ki ga učitelj kot moderator učnega procesa soustvarja z učenci ob upoštevanju njihovega predznanja in interesa. Utemeljili ga bomo z vidika sodobnih spoznanj učenja ter kognitivnih pojmovanj pouka in poudarili pomen učitelja pri oblikovanju ustreznega opismenjevalnega okolja v prvem razredu. V teoretičnih izhodiščih bomo opredelili kakovosten pouk z vidika transmisijskega in konstruktivističnega modela. Pomembne elemente konstruktivizma bomo povezali s sodobno opredelitvijo pismenosti in opismenjevanja ter razložili bistvene vidike začetnega opismenjevanja v prvem razredu. V empiričnem delu bomo prikazali raziskavo, ki je potekala v obliki pedagoškega eksperimenta. Pri pouku v kontrolni skupini so bili učenci deležni opismenjevanja na sistematičen način po prevladujoči analitično-sintetični metodi in z delovnimi zvezki kot glavnim učnim gradivom, v eksperimentalni skupini pa so bili učenci deležni konstruktivistično naravnanega opismenjevanja z uvajanjem raznolikih dejavnosti, ki jih je učitelj skupaj z učenci načrtoval z upoštevanjem njihovih sposobnosti, predznanja in interesa. Ugotoviti smo želeli, ali se transmisijsko naravnani način pouka in konstruktivističen način pouka razlikujeta v učinkovitosti razvijanja oz. pridobivanja zmožnosti branja in pisanja učencev v prvem razredu osnovne šole. Osredinili smo se na spremljanje zmožnosti branja in pisanja učencev (grafično zavedanje, fonološko zavedanje, asociativna zveza glas – črka, bralno-pisalne vaje). Z raziskavo smo ugotovili, da so učenci eksperimentalne skupine, ki so bili deležni konstruktivistično naravnanega opismenjevanja, statistično pomembno napredovali predvsem v bralno-pisalnih zmožnostih, kot sta samostojno branje in pisanje, medtem ko so učenci kontrolne skupine, v kateri je prevladoval transmisijsko naravnani pouk, napredovali v razvoju specifičnih opismenjevalnih zmožnosti, in sicer v grafičnem in fonološkem zavedanju ter asociativni zvezi glas – črka. Statistično pomemben napredek v razvoju bralno-pisalnih zmožnosti učencev eksperimentalne skupine smo utemeljili z organizacijo primernega opismenjevalnega okolja in individualizacijo sistematičnega opismenjevanja, ki se je začel s stvarno oceno zmožnosti otrok na začetku, in je potekal fleksibilno glede na sposobnosti, zmožnosti in interese otrok.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:konstruktivističen model pouka
Vrsta gradiva:Magistrsko delo
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/RUL-84419 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11104841 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.08.2016
Število ogledov:1976
Število prenosov:215
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The effectiveness of constructivist model of teaching literacy
Izvleček:
In this thesis, we will focus on modern constructivist model of literacy, co-created by the teacher as a facilitator of the learning process and by the students, while considering their prior knowledge and interest. We will justify it from the perspective of modern findings of learning and cognitive concepts of teaching, and we will ephasize the role of the teacher in creating an appropriate literacy environment in the first grade of primary school. In theoretical foundations we will define quality teaching from the perspective of transmission and constructivist model. We will link the important elements of constructivism to the modern definition of literacy and explain the essential aspects of initial literacy in first grade. In the empirical part we will perform a pedagogical experiment. The control group of students will develop literacy in a systematic way according to the prevailing analytic-synthetic method with workbooks as the main learning material. The experimental group of students will develop literacy in a constructivist oriented way by introducing a variety of activities designed by the teacher and students together, considering students' abilities, prior knowledge and interest. We would like to determine whether transmission-oriented way of teaching and constructivist way of teaching differ in efficiency of developing/acquiring reading and writing skills of students in the first grade of primary school. We will focus on monitoring reading and writing skills of students (graphics awareness, phonological awareness, associative relation voice – letter, reading-writing exercises). Research has shown statistically that students in the experimental group, who developed literacy in a constructivist oriented way, have progressed significantly particularly in reading and writing skills, such as independent reading and writing, while students in the control group, where transmission-oriented teaching prevailed, progressed in the development of specific literacy skills, particularly in graphic and phonological awareness as well as in associative relation voice - letter. Statistically significant progress in the development of reading and writing skills of the students in the experimental group was justified by the organisation of an appropriate literacy environment and by the individualized systematic literacy process, which began with a realistic assessment of students' abilities and continued flexibly considering skills, abilities and interests of students.

Ključne besede:constructivist teaching model

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj