izpis_h1_title_alt

Tehniška ustvarjalnost v predšolskem obdobju
ID Tomori, Polona (Avtor), ID Avsec, Stanislav (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/3574/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Opredelitev ustvarjalnosti in tehniške ustvarjalnosti v splošnem predstavlja svojevrsten izziv, za predšolsko obdobje pa je umestitev še toliko bolj kompleksna. V diplomski nalogi raziskujemo to problematiko v razumevanju ustvarjalnega procesa s širšega vidika otrokovega razvoja. Izberemo področje tehnike in tehnologije v vrtcu, v kateri poiščemo ustrezne metode, oblike dela in vsebine za spodbujanje ustvarjalnosti. Upoštevamo vlogo vzgojitelja in pomen širšega poznavanja otrokovega razvoja. Iz Kurikuluma za vrtce ustrezno povzamemo globalne in operativne cilje s področja narave in umetnosti, ki vključujejo največ tehničnih vsebin in ciljev za načrtovanje in izvedbo v vzgojni praksi (za obdobje od 3. do 6. leta starosti). Upoštevamo tudi ustrezne konceptualne razsežnosti tehnike in tehnologije in iz njih razbiramo etape in cilje za uresničevanje dejavnosti s področja tehnike v vrtcu. Za raziskovanje tehniške ustvarjalnosti v obdobju od 4. do 6. leta starosti otrok izberemo obliko merjenja ustvarjalnosti, ki vključuje uveljavljen pripomoček za raziskovanje, to je Test ustvarjalnega mišljenja z risanjem (TCT-DP; Test for Creative-Thinking Drawing Production). Teoretična izhodišča, značilnosti in ugotovitve pri uporabi merskega pripomočka v celoti potrjujejo, da je testiranje ustrezno tudi v predšolskem obdobju. Pri raziskovanju s testom ne zanemarimo, da je potrebno predstaviti in upoštevati otrokov razvoj mišljenja za obdobje od 4. do 6. leta in značilnosti v otroški risbi za to starostno obdobje. Načrtovanje in izvedbo časovno-namensko usmerjenih ustvarjalnih tehničnih dejavnosti v vrtcu v praksi izvedemo z metodo navzkrižnega eksperimenta. V rezultatih prikažemo ustvarjalni delovni proces, ki je potekal na dveh ravneh. Smernice za načrtovanje smo pridobili z metodo anketnih vprašalnikov, kjer smo upoštevali mnenje in izkušnje strokovnih delavk iz vrtčevskih skupin v starosti od 4. do 6. leta. V rezultatih merjenja ustvarjalnosti prikažemo potek vzporednega načrtovanja in izvedbe dejavnosti z uporabo merskega pripomočka. Analiza rezultatov raziskave pokaže visoko zanesljivost Cronbach α (85-odstotno pri predtestu in 86-odstotno pri posttestu), močno notranjo stabilnost in napovedno veljavnost pridobljenih rezultatov. V izračunih in ugotovitvah upoštevamo prirastek k ustvarjalnosti v primerjavi različnih dejavnosti in po spolu otrok. Predstavljeni rezultati so pokazali, da so ustvarjalne tehnične dejavnosti z glino statistično značilno (p < 0,05) prispevale k porastu ustvarjalnosti otrok, medtem ko sta drugi dve dejavnosti prispevali k upadu ustvarjalnosti. Učinek delavnic z glino v navzkrižnem eksperimentu je ocenjen kot velik (Cohen d > 0,8). V analizi rezultatov merjenja ugotovimo še, da so razlike v ustvarjalnosti po spolu statistično neznačilne (p > 0,05). Sklepam na ustreznost ustvarjalnih delavnic tako za deklice kot dečke.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:ustvarjalnost
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/RUL-84364 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11089225 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:18.08.2016
Število ogledov:1340
Število prenosov:230
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Technical creativity in preschool period: testing creative thinking (TCT-DP) at performance of technical activities in kindergarten
Izvleček:
The definition of creativity and technical creativity in general presents a unique challenge, however for preschool period this definition is even more complex. The graduation thesis explores the issue of understanding creativity process from broader viewpoint of child development, whilst focusing on area of technics and technology in a kindergarten. In this area it tries to find appropriate methods, forms of work and contents to encourage creativity. The role of kindergarten teacher and the importance of broader understanding of child development is taken into account. The thesis extracts general and operational goals of kindergarten curriculum, which includes the most technical contents and goals for planning and implementation in educational practice (for the period from three to six years of age). It also considers appropriate conceptual dimensions of technics and technology and tries to deduce stages and goals for implementations of technical activities in kindergarten. In order to explore technical creativity of children aged from four to six years, Test for Creative-Thinking Drawing Production (TCT-DP) has been chosen as an established research tool for measuring creativity. Theoretical background, characteristics and in conclusions using the TCT-DP test research tool widely confirms the appropriateness of this type of testing in preschool period. Nevertheless, testing during TCT-DP testing importance of child's development in thinking process and characteristics in child's drawings of this age period, have not been neglected and have been taken into account. Planning and implementation of time-intentional focused creative technical activities in kindergarten have in practice been performed with the method of cross experimenting. Results present creative working process, which has been conducted on two levels. Planning guidelines have been obtained with the method of survey questionnaires, where opinions and experiences of professional working kindergarten children of four to six years of age have been taken to account. In results of measuring creativity the course of parallel planning and implementation workshops using measuring tool (tests) are shown. Analysis of data shows high reliability of Cronbach α (85 % at pre-test and 86 % at post-test) and strong inner stability of collected results. Influences on level of child's creativity of both used activities and possible differences between gender have been explored and compared. Results show that creative technical activities involving clay have statistically significantly (p < 0,05) contributed to the increase in creativity in children, while on the other hand, the other two activities have contributed to the decline in creativity in children. The influence of clay workshops in cross experiment has been judged as high (Cohen d > 0,8). Finally, results also show that gender differences are statistically non significant (p > 0,05). It is therefore concluded that chosen creative workshops are appropriate for boys as well as for girls in this age group.

Ključne besede:creativity

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj