izpis_h1_title_alt

Model nadzora nad upravljanjem s poslovnimi procesi
ID STENŠAK, JOŽICA (Author), ID Jurič, Branko Matjaž (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (4,48 MB)
MD5: D955645EBC38F384AE3932E06A981385
PID: 20.500.12556/rul/a6929993-ad03-4118-95c5-1b4bf75efd16

Abstract
Magistrsko delo temelji na teoriji nadzora nad upravljanjem s poslovnimi procesi. Gre za visokonivojski model, ki določa strukture, metrike, vloge in odgovornosti za merjenje, izboljšave in upravljanje s ključnimi procesi v podjetju. Nadzor je ena od glavnih področij aktivnosti pri povečevanju zrelosti podjetja na področju upravljanja s poslovnimi procesi, ki jo določajo zrelostni modeli. Ključni koncept pri izvajanju nadzora je postavitev Centra odličnosti za upravljanje s poslovnimi procesi. Z njim omogočimo celovit pristop k upravljanju poslovnih procesov. V prvem delu naloge je podrobno opisano področje nadzora nad upravljanjem s procesi, ki je temelj za učinkovito delovanje podjetja, ki nenehno teži k izboljšavam. Podrobno je predstavljen zrelostni model poslovnih procesov (angl. Business Process Maturity Model), ki je v modelu nadzora nad upravljanjem s poslovnimi procesi postavljen kot osnova za določanje trenutne zrelosti podjetja na področju upravljanja s procesi. V magistrskem delu je opisan tudi Center odličnosti – skupina za nadzor nad upravljanjem nad poslovnimi procesi. Opisane so vloge v Centru in njegove storitve ter odgovornosti. Na podlagi zgoraj opisanih konceptov smo definirali model za nadzor nad upravljanjem s poslovnimi procesi. Namen tega modela je, glede na trenutno zrelost podjetja, postaviti center odličnosti, kjer so zahteve po storitvah upravljanja s poslovnimi procesi usklajene z njegovimi zmožnostmi. Model je sestavljen iz dveh delov. Prvi del prestavljajo odločitvena drevesa, ki temeljijo na zrelostnem modelu poslovnih procesov. Z njim je možno na dokaj enostaven način določiti trenutno oceno zrelosti upravljanja s poslovnimi procesi podjetja. Drugi del predstavlja preslikava, s katero zrelostno stopnjo podjetja pretvorimo v načrt za vzpostavitev Centra odličnosti. Načrt vsebuje vloge, potrebne za opravljanje nalog in doseganje ciljev, h katerim mora center stremeti. V zadnjem delu je predstavljena študija primera, s katero smo verificirali postavljen model. Opisan je postopek določanja stopnje zrelosti v enem izmed slovenskih podjetij s področja informacijske tehnologije. Glede na določeno stopnjo zrelosti so s pomočjo modela podana priporočila za povečanje zrelosti in izdelan načrt postavitve Centra odličnosti v tem podjetju. Nazadnje so opisane tudi povratne informacije.

Language:Slovenian
Keywords:poslovni proces, upravljanje s poslovnimi procesi, nadzor, zrelostni model, center odličnosti
Work type:Master's thesis
Organization:FRI - Faculty of Computer and Information Science
Year:2016
PID:20.500.12556/RUL-83825 This link opens in a new window
Publication date in RUL:01.07.2016
Views:2766
Downloads:937
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Business process management governance model
Abstract:
Theoretical part of this Master’s thesis is based on business process management governance. The term business process governance refers to a high-level model defining structures, metrics, roles and responsibilities for measuring, improvement and management of company key processes. Governance is one of key activity areas for increased business process maturity provided by maturity models. Establishing Center of Excellence for business process management is a governance key concept, which enables a holistic approach to business process management. First, business process management governance theory as a basis for companies which strive to continuous improvement of operational efficiency is described. Furthermore, Business Process Maturity Model is presented. It sets a foundation for maturity appraisal determination in our business process governance model. Next chapter examines Center of Excellence, a group for governing business process management with its roles, services and responsibilities. Bringing all these concepts together, we defined our business process governance model. The purpose of this model is designing a Center of Excellence where service requirements and capabilities meet. Business process governance model consists of two main parts. First part is a set of decision trees, based on Business Process Maturity Model. They allow us a straightforward business process maturity appraisal determination of a company. Second part presents a mapping which converts maturity appraisal into Center of Excellence design. This design contains all required roles, services and goals which Center should strive. Finally, an information technology company case study provides further insights into how this model can be used in practice. Regarding to appraisal, recommendations for increasing maturity level and a plan for establishing Center of Excellence are made and presented, followed by feedback.

Keywords:business process, business process management, governance, maturity model, center of excellence

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back