izpis_h1_title_alt

Vpliv učnih sredstev na razumevanje likovnih pojmov pri pouku likovne umetnosti v osnovni šoli : magistrsko delo
ID Jerman, Janez (Co-mentor), ID Selan, Jurij (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window, ID Erčulj, Anamarija (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://pefprints.pef.uni-lj.si/3452/ This link opens in a new window

Abstract
Namen in cilj magistrskega dela je raziskati vpliv učnih sredstev in pripomočkov na učenčevo uspešno učenje likovnih pojmov ter zmožnost ravnanja z likovnimi materiali ob upodabljanju motivov. V teoretičnem delu so najprej predstavljeni obravnavani pojmi ter posebnosti različnih učnih sredstev in pripomočkov kakor tudi njihova priprava in uporaba v korakih učne ure likovne umetnosti. Opisano je poučevanje in učenje v učnem procesu likovne umetnosti in analizirano je stanje opremljenosti slovenskih osnovnih šol z informacijsko-komunikacijsko tehnologijo. Izhali smo iz predpostavke, da učitelji v učnem procesu likovne umetnosti v pouk vedno bolj vključujejo učna sredstva s sodobnimi digitalnimi pripomočki (kot so npr.: digitalna animacija, internet in socialna omrežja …) in iz vprašanja, koliko ta prispevajo k nazornosti. Empirični del raziskave je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu so najprej prikazani rezultati ankete. Predstavljene so primerjave učiteljeve uporabe učnih sredstev in pripomočkov, izkušenj, ravnanj in potreb, povezanih s poučevanjem učencev v učnem procesu likovne umetnosti v osnovni šoli v Sloveniji, in sicer v letih 2005 in 2015. V drugem delu pa smo s kvazieksperimentalno metodo primerjali izvajanje učnega procesa pri pouku likovne umetnosti z uporabo učnih sredstev, s pomočjo analognih in digitalnih pripomočkov, pri 14 letnih učencih. Izsledki raziskave, analiza stanja uporabe učnih sredstev pri pouku likovne umetnosti v osnovni šoli leta 2005 in 2015 in ugotovitve raziskanega vpliva uporabe različnih učnih sredstev in pripomočkov pri pouku v devetem razredu omogočajo ustreznejše razumevanje učiteljevega ravnanja z različnimi učnimi sredstvi ter njihovega vgrajevanja v učni proces, tako da ta čim bolj izpolnil pričakovanja v učenčevem doživljanju in razumevanju likovnih pojmov, likovnih materialov in pripomočkov, da pri učencih poveča motivacijo za likovno dejavnost, samostojnost in ustvarjalnost pri reševanju likovnih nalog. Evalvacija rezultatov raziskave je doprinesla k novi didaktični kvaliteti pouka likovne umetnosti. Na podlagi ugotovitev smo oblikovali smernice za izvajanje in načrtovanje likovnih nalog, s pomočjo katerih lahko različna učna sredstva in pripomočke učitelji ustvarjalno vključujejo v učni proces likovne umetnosti.

Language:Slovenian
Keywords:likovni materiali, likovna orodja, motivacija
Work type:Master's thesis
Typology:2.09 - Master's Thesis
Organization:PEF - Faculty of Education
Publisher:[A. Erčulj]
Year:2016
Number of pages:238 str.
PID:20.500.12556/RUL-82691 This link opens in a new window
UDC:73:373.3.016(043.2)
COBISS.SI-ID:10998857 This link opens in a new window
Publication date in RUL:25.05.2016
Views:1339
Downloads:177
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:The influence of learning aids on understanding art concepts in elementary school art education
Abstract:
The goal of the master’s thesis is to determine the influence of teaching means and materials on both successful learning of different art concepts and the ability to depict motifs by using different art materials. The theoretical part of the master degree describes both the analysis of special teaching means and their adaptation for certain parts of arts and design lessons. The input hypothesis claims that the usage of ICT (such as digital animation, Internet, social networks etc.) at arts and design is more and more frequent. What is more important is to what extent does ICT clarify arts and design lessons. The empirical part of the thesis is divided into two parts. The first one presents survey results. The comparison of different teaching means and materials, teaching experience, teachers’ needs and their performance in the years 2005 and 2015 is described in detail. The second part of the empirical study describes the implications of a quasi-experimental method in the learning process of 14-year olds by using different teaching means, analogue and digital materials. The results of the research enables better understanding of a teacher’s use of different teaching means in order to meet students’ understanding and interpretation of different art concepts, materials and expedients. The goal is to raise students’ motivation for art and develop their independence and creativity. The evaluation of the research results in a renewed didactic quality of arts and design. Based on the findings, some guidelines on creative planning and performing art tasks are introduced.

Keywords:arts and design

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back