izpis_h1_title_alt

Vmesniki virtualnih muzejskih zbirk : primer Google Art Project
ID Šavli, Anja (Avtor), ID Žumer, Maja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,44 MB)
MD5: 2DDC25A409242521AE8779E25D3B5B84
PID: 20.500.12556/rul/e8101bf5-25a3-411c-b0fb-640a91aeb09a

Izvleček
Splet vsebuje vse več virtualnih muzejskih zbirk, ki bi morale upoštevati uporabniške potrebe, zahteve in želje ter slediti trendom. Raziskave so pokazale, da so zbirke in njihovi vmesniki premalo vrednoteni. Uspeh uporabnika pri delu s sistemom za poizvedovanje je odvisen prav od uporabniškega vmesnika. V kolikor je uporabniško prijazen, bo tudi uspešnost pri zadovoljevanju informacijskih potreb maksimalna. Cilj raziskave je ovrednotiti vmesnike virtualnih muzejskih zbirk, s poudarkom na vmesniku Google Art Project (dalje: GAP). Za ugotavljanje (ne) prisotnosti potrebnih funkcionalnosti vmesnika GAP smo uporabili ekspertno študijo z izdelanim ocenjevalnim okvirjem. Vseboval je naslednje kriterije vrednotenja vmesnika: možnosti iskanja, navigacija, pomoč in osebne nastavitve. Za preučevanje dela s preostalimi vmesniki oz. težje zaznavnih težav, uspešnosti uporabnikov in uporabniške prijaznosti vmesnikov, smo uporabili metodo scenarijev. Izdelali smo tri scenarije tipičnih uporabnikov virtualnih muzejskih zbirk in jih realizirali na vmesnikih. Obe metodi sta pripomogli k ugotavljanju izpolnjevanja priporočil dobrega načrtovanja vmesnikov. Raziskava je pokazala, da vmesnik GAP vsebuje funkcije, s katerimi prispeva k dobri uporabniški prijaznosti in uspešnosti ter sledi sodobnim trendom. Najbolje zastopani segment vmesnika GAP je segment osebnih nastavitev, nato možnosti iskanja in pomoč. Največ težav povzroča navigacija pri neizkušenih uporabnikih. Analiza dela z vmesniki je pokazala maksimalen uspeh in veliko uporabniško prijaznosti pri izkušenih uporabnikih, pri neizkušenih sta stopnji teh kriterijev manjši. V zvezi s tem je vidno pomanjkanje skladnosti s pravili o načrtovanju dobrih vmesnikov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:uporabniški vmesniki, vrednotenje, uporabniki, prijaznost, muzejske zbirke, virtualne zbirke, Google Art Project, magistrske naloge
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[A. Šavli]
Leto izida:2015
Št. strani:92 f.
PID:20.500.12556/RUL-80279 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:069.5:004.5(043.2)
COBISS.SI-ID:282068736 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.02.2016
Število ogledov:1542
Število prenosov:480
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The Web contains more and more virtual museum collections, which should consider user needs, demands and desires and follow trends. Studies show under-evaluation of collections and their interfaces. User success at work with information retrieval systems is highly dependent on its interface. If it is user friendly, meeting information needs will reach maximum success. The aim of the study is to evaluate the interfaces of virtual museum collections, with an emphasis on Google Art Project interface (further: GAP). To determine (non)presence of necessary functionalities within GAP interface we used expert study with designed evaluation framework. It contained the following evaluation criteria of interface: search options, navigation, help assistance and personal settings. To study the work with other interfaces or harder perceptual problems, user success and user-friendliness of interaces we used method of scenarios. We developed three scenarios for typical users of virtual museum collections and realized them on interfaces. Both methods were used to determine the fulfilment of recommendations for designing good interfaces. The survey showed that GAP interface contains features which contribute to good user friendliness and user success and also follows contemporary trends. The best represented segment of interface GAP are personal settings segment, followed by search options and help assistance. The most problems were caused by navigation segment to unexperienced users. Analysis of working with interfaces showed maximum success and great user friendliness for experienced users, while these ratios were lower for unexperienced users. In this regard, there is a lack of compliance with rules for good interface design.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj