Virtualni timi se pojavljajo kot nov trend v razvoju novih izdelkov. V iskanju najbolj ustreznih rešitev za nove izdelke so percipirani kot izredno kreativni, ker jih ne omejujejo lokalni viri, organizacijski pogoji in klima.V pričujočem prispevku preučujemo kako študenti, vključeni v razvoj novih izdelkov v virtualnem okolju, zaznavajo svoj kreativni dosežek, trud in končni rezultat - razvoj delujočega prototipa novega izdelka. V ta namen analiziramo primer ene generacije (2011) študentov konstruiranja in oblikovanja, vključenih v mednarodno šolo European Global Product Realization. Projekt skupaj razvija 5 evropskih univerz z namenom, da si lahko študentje pridobijo praktične izkušnje razvoja novih izdelkov v pogojih virtualnega okolja. Rezultati kažejo, da študentje, člani virtualnih timov, ne zaznavajo dela v virtualnih timih kot relevantnega za kreativnost. Po drugi strani pa delo v virtualnem timu vpliva na zaznano uspešnost/učinkovitost razvoja novih izdelkov, neposredno, kot tudi preko vpliva na strukturiran proces oblikovanja. Povsem na enak način vpliva na ta dva konstrukta tudi kreativnost. Vse navedeno pomeni, da rezultati zgolj delno podpirajo tezo, da so virtualni timi kreativni in uspešni v razvijanju novih izdelkov.
|