izpis_h1_title_alt

Everyday and family contexts of youth computer cultures : the case of Slovenia
ID Oblak Črnič, Tanja (Avtor), ID Kuhar, Metka (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-0YAEOTM4 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
In this paper we aimed to analyse the ways in which everyday context and family climate determine the complex structure of youth computer cultures, particularly the patterns that young people use in relation to computer activities and their place within the youth life. A representative quantitative survey among Slovenian youngsters aged 15-24, still living with their parents and going to school, revealed three different types of youth computer culture: The strongest factor predicting the passive, TV-like entertainment computer culture is the outgoing and entertaining free time pattern; the active and informative computer use is the most strongly positively predicted by the culturally engaged free-time pattern; the interactive and socially oriented computer culture is predicted only by the outgoing and entertaining free time pattern. The analysis also showed that the quality of the relationship between parents and children as perceived by the youngsters has no effect on youth computer culture within our sample.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:vsakdanje življenje
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik:Centro di ricerche scientifiche della Repubblica di Slovenia
Leto izida:2014
Št. strani:Str. 129-142
Številčenje:Letn. 24, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-76814 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:004.738.5-053.67:316.362.1(497.4)
ISSN pri članku:1408-5348
COBISS.SI-ID:32814685 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.12.2015
Število ogledov:877
Število prenosov:139
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Annales. anali za istrske in mediteranske študije, Series historia et sociologia
Skrajšan naslov:Ann, Ser. hist. sociol.
Založnik:Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Znanstveno raziskovalno središče Republike Slovenije, = Centro di ricerche scientifiche della Repubblica di Slovenia, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Univerza na Primorskem, Znanstvenoraziskovalno središče, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Inštitut IRRIS za raziskave, razvoj in strategije družbe, kulture in okolja, = Istituto IRRIS di ricerca, sviluppo e strategie della societa, cultura e ambiente
ISSN:1408-5348
COBISS.SI-ID:71952128 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Italijanski jezik
Izvleček:
Pričujoči članek obravnava načine, skozi katere konteksti vsakdanjega življenja kot tudi dejavniki iz družinskega okolja določajo kompleksno strukturo računalniške kulture med mladimi. V ospredju analize so vzorci, ki jih mladi uporabniki oblikujejo v odnosu do računalniških aktivnosti in vloge, ki jih imajo nove tehnologije v mladostnem življenju, s posebnim poudarkom na analizi povezanosti med rabo računalnika v prostorih domov in odnosi med starši in mladimi družinskimi člani. Poleg tega je v analizi prisotno tudi vprašanje, kako na računalniško kulturo mladih vplivajo njihovi načini preživljanja prostega časa. Empirična študija na reprezentativnem vzorcu mladih v Sloveniji, starih od 15 do 24 let, ki se še šolajo in živijo pri starših, je pokazala, da lahko govorimo o treh specifičnih tipih računalniških kultur: a) o pasivni, televiziji podobni računalniški kulturi, b) aktivni, informativni računalniški kulturi in c) interaktivni, družabni računalniški kulturi. Vsaka je specifično povezana s prostočasnimi vzorci med mladimi: najmočnejši dejavnik, ki pojasnjuje pasivno, k zabavi usmerjeno računalniško kulturo, je v zabavo in druženje usmerjen prosti čas; na drugi strani pasivno rabo računalnika spodbuja tudi v zasebno sfero usmerjen prosti čas, medtem ko je v kulturno aktivnost in pomoč usmerjen prosti čas v opoziciji z računalniško pasivnostjo. Aktivna in kreativna računalniška kultura je najbolj pozitivno pogojena s kulturnimi prostočasnimi aktivnostmi, vendar je obenem v negativni povezavi z v zabavo usmerjenim prostim časom. Interaktivna in v druženje orientirana računalniška kultura pa je pogojena le s slednjim. Analiza je ob tem pokazala, da razumevanje odnosa s starši nima neposrednega vpliva na vrsto računalniške kulture, ima pa represivni model vzgoje delno svoje učinke: mlade bolj stimulira v interaktivno, družabno računalniško kulturo in onemogoča pasivni tip. Širši nabor socio-demografskih spremenljivk je nadalje potrdil, da ima starost med mladimi najpomembnejšo funkcijo: starejši kot so, manj pasivni postajajo v odnosu do računalnikov. Dekleta se zdijo aktivnejše in tudi bolj družabno usmerjene kot fantje, delno se nakazuje večja pasivnost med mladimi z vzhodnih slovenskih regij, medtem ko so mladi z ruralnih prostorov bolj usmerjeni v družbene računalniške aktivnosti.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj