izpis_h1_title_alt

Children whose first language is not Slovenian in the Slovenian educational system : a critical analysis of normalisation
ID Vezovnik, Andreja (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://zdjp.si/sl/docs/annales/sociologia/n23-2/annales23-2.pdf This link opens in a new window

Abstract
The paper presents an analysis of discourses on children whose first language is not Slovenian and their integration into Slovenian primary schools. The research is based on a critical discourse analysis of in-depth interviews and focus groups conducted in 2011 with primary school teachers, local experts and high-level government experts in two Slovenian towns Koper and Ljubljana. The paper shows how the lack of language proficiency of children whose first language is not Slovenian becomes constructed as a problem within specific regimes of truth.The paper claims that inclusion through language works as a governmental technique where language proficiency represents a symbolic threshold for the cultural and social integration of children whose first language is not Slovenian.This preconditions their acceptance in the hegemonic culture and society. Therefore, the paper shows how policy, experts and teachers declaratively aim for the democratic inclusion of children whose first language is not Slovenian in Slovenian schools, but at the same time they reproduce ethnocentric arguments creating an assimilationist discourse.

Language:English
Keywords:otroci
Work type:Not categorized
Typology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:FDV - Faculty of Social Sciences
Year:2013
Number of pages:Str. 303-316
Numbering:Letn. 23, št. 2
PID:20.500.12556/RUL-76471 This link opens in a new window
UDC:314.151.3-053.2:373.3(497.4)
ISSN on article:1408-5348
COBISS.SI-ID:32495197 This link opens in a new window
Publication date in RUL:21.12.2015
Views:648
Downloads:70
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Record is a part of a journal

Title:Annales. anali za istrske in mediteranske študije, Series historia et sociologia
Shortened title:Ann, Ser. hist. sociol.
Publisher:Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Znanstveno raziskovalno središče Republike Slovenije, = Centro di ricerche scientifiche della Repubblica di Slovenia, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Univerza na Primorskem, Znanstvenoraziskovalno središče, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Inštitut IRRIS za raziskave, razvoj in strategije družbe, kulture in okolja, = Istituto IRRIS di ricerca, sviluppo e strategie della societa, cultura e ambiente
ISSN:1408-5348
COBISS.SI-ID:71952128 This link opens in a new window

Secondary language

Language:Italian
Abstract:
Članek z metodo kritične analize diskurza analizira diskurze, ki obravnavajo otroke katerih prvi jezik ni slovenščina v slovenskih osnovnih šolah. Raziskava bazira na analizi poglobljenih intervjujev in fokusnih skupin, ki smo jih vokviru projekta GOETE izvedli v letu 2011. V intervjuje in fokusne skupine so bili vključeni lokalni eksperti, eksperti, ki delujejo na državni ravni ter učitelji devetih razredov dveh slovenskih osnovnih šol v Kopru in Ljubljani. Z aplikacijo Foucaultovega pojma problematizacije članek ugotavlja, kako se različni empirični fenomeni, vezani na pojem integracije otrok katerih prvi jezik ni slovenščina v slovenskem šolskem sistemu, konstruirajo kot problem znotraj različnih režimov resnic. Z aplikacijo kritične analize diskurza, članek ugotavlja, kako je problem integracije omenjene skupine otrok konstruiran, interpretiran ter kakšni so predlogi rešitev. S pomočjo foucaultovskega pojma vladljivosti, ki ga razumemo kot skupek institucij, procedur, analiz, refleksij, kalkulacij in taktik, ki omogočajo uveljavitev državne moči, ki si prizadeva urejati populacijo, članek dekonstruira proces implementacije pojma integracija. Kajti integracija, ki se navzven kaže kot demokratični poskus vključitve otrok katerih prvi jezik ni slovenščina v slovenske šole, se v praksi izkaže za klasično asimilacijsko strategijo s problematičnimi ideološkimi implikacijami. Članek pokaže, da je integracijska politika pravzaprav oblika vladljivosti, saj zavoljo nemotenega delovanja šolskega sistema reproducira normalizacijo in totalizacijo vloge otrok katerih prvi jezik ni slovenščina hkrati pa konsolidira dana razmerja moči v družbi ter družbeni nadzor države in družbene večine nad manjšinskimi populacijami. Članek kritično postavlja problem otrok katerih prvi jezik ni slovenščina v dano družbeno-politično perspektivo kjer politika integracije nastopa predvsem kot etnocentrična ideologija implementirana skozi disciplinske prakse, diskurze in strategije.


Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back